یادگیری ریاضی برای کودکان

ریاضی از آن دسته دروسی است که خیلی از کودکان به یادگیری آن علاقه ندارند. یکی از دلایلی که ریاضی برای بچه ها درس سختی به حساب می آید، این است که آموزش ریاضی برای کودکان جذابیتی ندارد. اگر بازی و دیگر روش های خلاقانه را به آموزش ریاضی اضافه کنیم، جذابیت آن را برای کودکان افزایش می دهیم و راحت تر آموزش ریاضی به کودکان را پیش می بریم.

یادگیری ریاضی برای کودکان

مهارت ریاضی کودکان در آنچه در مدرسه یاد می گیرند خلاصه نمی شود، بلکه بسیاری از چیزهایی که در روزمره از آن استفاده می کنیم مانند حل مسایل یا استفاده از چپ و راست و جهت های جغرافیایی، به درک ریاضی مربوط است.  استفاده از تکنولوژی های نوین در تولید لباس پلیس بچگانه می تواند باعث افزایش طول عمر آنها شود . به همین خاطر است که باید سعی کنید به عنوان والدین کودکان این دانش را به کودک یاد دهید. در این مقاله به شما کمک می کنیم تا روش های خلاقانه آموزش ریاضی به کودکان را یاد بگیرید.  نکته: درصورتی که نمی دانید فرزند شما در هر سن باید چه چیزهایی را در زمینه ریاضی بلد باشد؛

در انتهای این مقاله یک لیست از مهارت های ریاضی کودکان در سنین مختلف قرار داده شده است.  در ادامه با هم هریک از مهارت های ریاضی را شناخته و برای آن ها روش های آموزشی خلاقانه پیشنهاد می کنیم: روش های زیر راه هایی را نشان می دهد که می توانید با ایجاد کنجکاوی طبیعی در کودک و تفریح با هم، به او در یادگیری مهارت های اولیه ریاضی کمک کنید. به علاوه ب را به شما پیشنهاد می کنیم که برای تقویت مهارت های ریاضی کودکان بخش های جذاب و مختلفی دارد. همچنین استفاده از مقاله و بازی های آموزش داده شده در را برای دیدن راهکار و بازی های متنوعی ریاضی دیگر، توصیه می کنیم.

اول. شناخت اعداد شناخت اعداد از آن دسته مهارت هایی است که باید تا قبل از مدرسه به کودکان یاد دهید. برای دیدن بازی های شمارش کودکان به مراجعه کنید.  در این روش آموزش اعداد به کودکان کافیست تا چند شی رنگی را در مقابل کودک بگذارید. (مثلا 5 تکه کاغذ رنگی سبز، 2 تکه قرمز، یک تکه سفید و…. ) در کنار این اشیا روی یک برگه اعداد مختلف را بزرگ بنویسید. کودک باید تعداد هر رنگ از کاغذ رنگی ها را بشمارد و بعد با استفاده از رنگ انگشتی عدد موجود را به همان رنگ در بیاورد. مثلا عدد یک را سفید و عدد 5 را سبز کند.  دوم. شمارش اعداد (از یک، برعکس یا چندچندتا)

شمردن از همان مهارت هایی است که کودکان باید آن را تا قبل از شروع مدارس یاد بگیرند. درمورد روش های آموزش اعداد به کودکان مفصلا در مقاله لینک داده شده، صحبت کرده ایم اما در این مقاله هم مروری داریم.  در طول یادگیری شمارش، باید کودکان متوجه کرد که شمارش کاری عمومی است و همه جا استفاده می شود. برای این کار وقتی از کودک کمک می گیرید تا میوه بشویید، میوه ها را بشمارید.  هرچیزی که در اطراف شما و در محیط قرار دارد را می توانید بشمارید. مثل موارد زیر: اشیا: انگشتان دست و پا، غذا، میوه، اسباب بازی ها، اجسام در طبیعت مثل، سنگ ها، برگ ها، شاخه ها، لباس ها، لوازم آشپزخانه و درپوش های بطری.

حرکات: شمارش پله ها در حین رفت و آمد، تعداد دست زدن، تعداد بغل ها، تعداد بپر بپرها، و تعداد استفاده از وسایل در زمین بازی.  تخمین فاصله– آیا پارک نزدیک خانه ماست یا خیلی دور؟ شمارش– بگذار ببینیم چند قدم را باید برداریم تا به کنج دیوار برسیم. با کودک 3 ساله خود، شروع به آموزش آدرس و شماره تلفن خانه خود کنید. با کودک خود در مورد چگونگی پلاک داشتن هر خانه و اینکه خانه یا آپارتمان شما یکی از این مجموعه هاست و هرکدام شماره خود را دارند با او صحبت کنید. ششم. درک شکل و الگوها الگوها چیزهایی هستند (اعداد، اشکال، تصاویر) که به روشی منطقی تکرار می شوند.

با استفاده از الگوها، کودک می تواند رفتار بعدی را حدس بزند. درک شب و روز و اینکه وقتی تاریک است می خوابیم، از اولین مراحل یادگیری این موضوع است.  به کودکان اجازه دهید ماکارانی خام، دانه ها، انواع مختلف غلات خشک یا تکه های کاغذ را براساس اندازه، رنگ و چیزهای دیگر دسته بندی کنند.  توانایی تفکر برای حل مسایل روزمره ای که می تواند بیش از یک پاسخ داشته باشد، در این بخش می آید. تقویت حل مسیله یعنی کودک یاد بگیرد تا با استفاده از مهارت های مختلف، یک پاسخ منطقی پیدا کند.  اشکالی مثل دایره، مربع و مثلث را بر روی یک مقوای محکم برش دهید. بگذارید فرزندتان شکل را با چشمان باز و سپس بسته آن ها را لمس کند. این بازی را از حدود یکسالگی می توانید انجام دهید.

جمع، تفریق، ضرب و تقسیم از موضوعاتی است که با شروع مدرسه رفتن کودک باید آن ها را یاد بگیرد. اما اگر فرزند شما با یادگیری این اعمال به روش سنتی ارتباط برقرار نمی کند می توانید از روش های زیر کمک بگیرید: نکاتی درباره چگونگی آموزش جمع و تفریق به کودکان  بعد از اینکه کودک شما شمارش را به خوبی یاد گرفت، نوبت آن است که جمع و تفریق را بیاموزد. طراحی لباس پلیس اگاهی باید بتواند از جنبه های ارتجاعی و انعطاف پذیری برای حرکات آزاد سربازان پشتیبانی کند . به عنوان مثال، زمانی که کودکتان میوه ای از شما طلب می کند، آن میوه را به چند تکه تقسیم کنید و سپس درون بشقاب او بگذارید. بعد از خوردن چند تکه می توانید تمرینی برای تفریق با او انجام دهید و تعداد را از او بپرسید .

با اضافه کردن تکه های بیشتر به بشقاب او نیز می توانید تمرینی برای عمل جمع انجام دهید. پختن برنج یک روش طبیعی دیگر برای آموزش ریاضی است. با اندازه گیری پیمانه ها، می توانید عمل جمع را به خوبی به کودکان خود آموزش دهید. علاوه بر این کودکان یاد می گیرند که اندازه می تواند در مزه ی نهایی اثر بگذارد و غذا را خوشمزه تر کند. همانطور که شما مدل های جمع و تفریق را در موقعیت های مختلف تنظیم می کنید، فرزندان شما هم یاد می گیرند که در موقعیت های بیشتری سوالات ریاضی خود را بپرسند. و همین روند باعث می شود که هم به ریاضی علاقمند شوند و هم روند بهتری را در پیش بگیرند.

زمین بازی گنجینه ای از فرصت های آموزشی برای کودکان است. وقتی کودکتان از نردبان سرسره بالا می رود و چند پله را پشت سر می گذارد، از او بپرسید: «چند پله دیگر برای رسیدن به بالا لازم است؟»  یکی دیگر از روش های موثر برای آموزش جمع و تفریق است که بسیاری از مادران آن را انجام می دهند. مثلا به کودک خود بگویید که 10 بار دیگر فرصت دارد تا از سرسره استفاده کند. بعد از اینکه چندبار سرسره بازی کرد، به او بگویید که چند مرتبه بازی کرده و چند مرتبه دیگر فرصت دارد که بازی کند. این کار باعث می شود که کودکان در حین بازی، ریاضی را بدون آنکه متوجه شوند یاد بگیرند.

آهنگ هایی بخوانید که قافیه، تکرار یا اعدادی در آن ها باشد. آهنگ ها الگوها را تقویت می کنند. این کار می تواند به آموزش جمع و تفریق کودک کمک کند. نکاتی درباره آموزش ضرب و تقسیم به کودکان بعد از شمارش و آموزش جمع و تفریق، نوبت به ضرب و تقسیم می رسد. ضرب و تقسیم را هم می توان مثل دو مفهوم قبل، به سادگی به کودکان آموزش داد. فقط کافیست از وسایلی که دم دست خود دارید، بهترین استفاده را کنید. برای مثال، می توانید سنگ های کوچک را به 3 گروه تقسیم کنید. و در هر گروه سنگ ها دوتایی باشند. بعد از جمع این سنگ ها می توانید عمل ضرب را به کودک آموزش دهید.

به فرزند خود بگویید 2+2+2 یعنی 3 تا دسته دوتایی قرار است با هم جمع شوند، پس 3 ضربدر 2 می شود 6 (مجموع تعداد سنگ ها). در موارد دیگر، شما می توانید آن را با هر آنچه که فرزندتان بر روی آن کار می کند، ترکیب کنید. مثلا فرزند شما تصمیم می گیرد کاردستی با چوب بستنی بسازد. برای هر کاردستی هم به 3 چوب بستنی نیاز دارد. شما می توانید یک تمرین ساده در این موقعیت با کودک خود انجام دهید و او را متوجه کنید که با عمل ضرب خیلی سریع می تواند به جواب مورد نظر برسد و تعداد لازم را تهیه کند. اگر کودک شما هنوز به مهارت های لازم ریاضی برای سن خودش دست نیافته است؛ دیدن مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم.

در نهایت سوالی که پیش می آید این است که چه زمانی باید آموزش ریاضی برای کودکان را شروع کنیم؟ در ادامه جواب این سوال را می بینیم:  ابعاد مناسب و قابل تنظیم در لباس سرباز نیرو انتظامی می تواند از سهولت استفاده در طول فعالیت های نظامی حمایت کند . تا قبل از صحبت کردن، بچه ها همه چیز را جذب می کنند. شمارش انگشت ها و انگشتان پا، بغل ها و بوسه ها به آن ها کمک می کند تا با عشق و محبت با اعداد ارتباط برقرار کنند. دانستن این بدیهیات به شما کمک می کند تا اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید و اطلاعات کامل تری درباره ی یادگیری فرزند خود داشته باشید.

  1. بسیاری از والدین و معلمان قادر به تدریس اصول اولیه ریاضی ( مثل آموزش جمع و تفریق) به بچه های خود هستند.
  2. مفاهیم عینی باید قبل از تفسیر نشانه ها به کار روند (برای مثال، اعداد، معادلات).
  3. هر بچه ای با سرعت خودش یاد می گیرد. پس به فرزند خود فشار نیاورید.
  4. اساس ریاضیات (مانند آموزش جمع و تفریق) می تواند در هر جایی آموزش داده شود.
  5. یک درس به خودی خود می تواند بسیار اثرگذار باشد.
  6. کودکان می توانند یاد بگیرند چطور به طور همزمان مفاهیم مختلف ریاضی را یاد بگیرند.

اگرچه بسیاری از ما با کتاب کارهایی بزرگ شدیم که به ما استرس گذراندن تمارین برای رسیدن به تمارین یا صفحات بعدی را منتقل می کردند. و استرس عاملی است که باعث می شود تا مغز کارکرد اصلی خود را از دست بدهد. اما اگر سعی کنید که خارج از کتاب های درسی و در زندگی روزمره ریاضی را به کودک خود آموزش دهید، احتمال موفقیت بیشتری خواهید داشت. ما به عنوان یک پیشنهاد ویژه را به شما پیشنهاد می کنیم که شامل تمارین و بازی هایی فوق العاده برای تقویت مهارت ها و آموزش ریاضی به کودکان با توجه به سطح توانایی و سن هر کودک است؛ و به کمک متخصصین حوزه ی کودک طراحی و تولید شده است.

پرسش و پاسخ

آیا با استفاده از بازی ها می توان به کودکان ریاضی آموزش داد؟ بله؛ بازی یکی از روش های خوب برای آموزش ریاضی به کودکان است. آیا مهارت ریاضی در کودکان قابل تقویت است؟  بله؛ با روش هایی مانند روش های این مقاله می توان مهارت ریاضی کودکان را تقویت کرد. مهارت های ریاضی کودک در سنین مختلف چگونه باید باشد؟  با افزایش سن کودک، توانایی های او در حوزه ریاضی بیشتر می شوند. مهارت های ریاضی کودک در سنین مختلف از بدو تولد تا 9 سالگی در مقاله حاضر بررسی شده است.

کلام آخر

در آخر این مقاله هم باید به این نکته اشاره کنیم که تشویق کودکان و توجه به توان آن ها از تمام روش های فوق تاثیر بیشتری خواهد گذاشت. توجه داشته باشید که کودک خود را تشویق کنید. مثلا با یادگیری هر مفهوم برای او جایزه بخرید. این عوامل باعث می شود تا کودک شما علاقه ی بیشتری به درس داشته باشد. در این مقاله سعی کردیم تا روش های ساده ای برای آموزش مفاهیم مختلف ریاضی به کودکان به شما معرفی کنیم تا کودکان خود را به ریاضی علاقمند کنید و یادگیری آسان را برای آن ها مهیا سازید. حتما اگر روش های دیگری می شناسید، در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "یادگیری ریاضی برای کودکان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "یادگیری ریاضی برای کودکان"، کلیک کنید.