تجلیل از متولیان ورزش پهلوانی/7 زورخانه در منطقه 12 – خبرگزاری فیلوپ | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری فیلوپ، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه 12 تهران ضمن تبریک 17 شوال، روز فرهنگ پهلوانی که سالروز پیروزی امام علی (ع) در جنگ خندق است، گفت: منطقه 12 به عنوان قلب تهران محسوب می شود که 7 زورخانه در جغرافیای 1600 هکتاری آن وجود دارد و باید از این ظرفیت بهره برد.

وی در ادامه افزود: ترویج ورزش هایی مبتنی بر اصول دینی و ملی از جمله پهلوانی و زورخانه ای در سطح جامعه و بین جوانان در کاهش میزان ناهنجاری ها، آسیب های فرهنگی و اجتماعی موثر است و باید گسترش یابد.

وحیدرضا انارکی محمدی در جمع پیشکسوتان این ورزش باستانی افزود: این رشته هم به مسایل ورزشی و فنی توجه دارد و نیز مروج منش پهلوانی، جوانمردی و تمام ارزش ها و خوبی هاست و باید برای ترویج آن بیش از گذشته اقدام مناسب صورت گیرد.

شهردار منطقه 12 ادامه داد: مرام و منش اخلاقی و انسانی جزو جدایی ناپذیر ورزش پهلوانی و زورخانه ای است و این رویه مهم از ضروری ترین مواردی است که در تمام رشته های ورزشی به آن نیاز است و باید نسبت به انتقال آن در جامعه اسلامی اقدام شود و امیدوارم در سال 1403 اتفاقات خوبی در زمینه توسعه این ورزش در منطقه 12 رقم بخورد.

در ادامه این آیین رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای نیز ضمن اظهار خوشحالی از کسب توفیق حضور در بین پهلوانان، روز 17 شوال که به روز فرهنگ پهلوانی ثبت شده است را تبریک گفت و افزود: ورزش زورخانه ای ضمن پرورش جسم، روح را نیز تربیت می کند.

فیلوپ علی باران چشمه ورزش زورخانه ای را ورزش مقدسی دانست که با ذکر خدا و اهل بیت آغاز شده و با دستگیری مستمندان، فرهنگ جوانمردی را بین مردم اشاعه می دهد.

در پایان مراسم از پیشکسوتان و پهلوانان ورزش باستانی زورخانه با لوح و تندیس تجلیل شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تجلیل از متولیان ورزش پهلوانی/7 زورخانه در منطقه 12 – خبرگزاری فیلوپ | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تجلیل از متولیان ورزش پهلوانی/7 زورخانه در منطقه 12 – خبرگزاری فیلوپ | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.