1234؛ گذرواژه وزارت دفاع آلمان!

وزارت دفاع آلمان در حالی از بیانیه مطبوعاتی درباره ارتباطات نظامی فاش شده با رمز عبور «1234» محافظت کرده که رسانه های این کشور، آن را به دلیل جزییات امنیتی «بسیار شرم آور» مورد تمسخر قرار داده اند.

به گزارش فیلوپ، این بیانیه که توسط «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان روز یکشنبه منتشر شد، به شکل صوتی روز دوشنبه در وبگاه این وزارتخانه در دسترس قرار گرفت. در لینکِ سرویس ذخیره سازی فضای ابری میزبانِ این فابل، وزارت دفاع آلمان به بازدیدکنندگان اطلاع داد که می توانند با وارد کردن رمز عبور «1234» به این پیام ضبط  شده، دسترسی داشته باشند.

شبکه خبری راشاتودی گزارش داده با وجود این که این فایل محرمانه نیست و رمز عبور آن هم خیلی ساده و راحت است، اما باعث شد تا روزنامه بیلد آلمان این موضوع را به باد تمسخر بگیرد و در یادداشتی بنویسد: «پس از آنکه ارتش آلمان توسط جاسوس های روس شنود شد، استفاده از چنین رمزی، بسیار شرم آور است».

روز جمعه «مارگاریتا سیمونیان» سردبیر شبکه خبری راشاتودی متن و فایل صوتی مربوط به مکالمه بین چهار افسر نیروی هوایی ارتش آلمان از جمله 2 ژنرال ارشد را منتشر کرد و گفت، از طریق مقام های امنیتی روسیه به این فایل ها دست یافته است.

این افسران از طریق برنامه موبایلی « WebEx» با یکدیگر درباره استفاده احتمالی موشک های تاروس آلمانی برای هدف قرار دادن پل کریمه صحبت کردند. این گفت وگو همچنین فاش کرده که انگلیس نیروهای متخصص خود را به اوکراین فرستاده تا موشک های «استورم شادو» را که به نیروهای مسلح این کشور داده شده، عملیاتی کنند.

برلین روز شنبه موجودیت این مکالمه را تایید کرد و وزیر دفاع آلمان در بیانیه ای که روز یکشنبه منتشر شد، گفت که به نقص های امنیتی آشکاری که منجر به افشای این اطلاعات شد، توجهی نکرد و به جای آن، «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه را متهم کرد که این اقدام را به عنوان بخشی از جنگ اطلاعاتی علیه غرب رهبری کرده است.

چندین ماه است که «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان از سوی کی یف و اعضای کابینه خود برای تایید ارسال موشک های دور برد تاروس به اوکراین تحت فشار قرار دارد.

پایان خبر فیلوپ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "1234؛ گذرواژه وزارت دفاع آلمان!" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "1234؛ گذرواژه وزارت دفاع آلمان!"، کلیک کنید.