چاپ 10 عنوان کتاب برای بهبود کمی و کیفی محصولات کشاورزی

چاپ 10 عنوان کتاب برای بهبود کمی و کیفی محصولات کشاورزی

عضو هییت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: با هدف خدمت و کمک به جامعه کشاورزی و برای بهبود کمی و کیفی محصولات کشاورزی حدود 10عنوان کتاب به چاپ رسانده ام.

شهرام صداقت حور، عضو هییت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت که موفق به اخذ مرتبه استادی شده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری فیلوپ در تشریح فعالیت های خود اظهار کرد: عمده فعالیت علمی انجام شده در راستای گرایش کشاورزی بوده، نخستین بار در سال 1377 اقدام به چاپ نشریه فنی«ضرورت مصرف بهینه کود برای بهبود کمی و کیفی چای در کشور» کردم و بعد از آن در سال 1380 تالیف نشریه فنی ترکیب شیمیایی چای را انجام دادم.

وی افزود: سال 1382 با ترجمه کتاب«تولید میوه و سبزی در اقلیم گرم» رتبه دوم جشنواره کتاب سال دانشجویی سال 1382 را کسب کرد و ترجمه کتاب«شوری و زهکشی در کشاورزی» در جشنواره کتاب سال دانشجویی سال 1383 شایسته تقدیر شناخته شد.

عضو هییت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت اضافه کرد: بعد از چاپ چندین کتاب در سال 1402 با چاپ کتاب های زیتون(چاپ انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی رشت)، کاربرد سایبان ها در باغبانی (چاپ جهاد دانشگاهی اردبیل) و کتاب به نژادی و روش های نوین پرورش کیوی(با همکاری آقایان پیمان شریفی و سعید فیروزی و چاپ جهاد دانشگاهی اردبیل) تعداد کتاب های چاپ شده به حدود 10عنوان رسید.

صداقت حور عنوان کرد: از سال 1376 با نشریه فنی اداره کل خدمات پژوهشی چای تالیف را آغاز کردم. چاپ کتاب و مقالات خدمتی به جامعه کشاورزی بوده و عنوان پژوهشگر نمونه چندین باره در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و پژوهشگر نمونه استان گیلان در سال های 1388 و 1402 را به دست آوردم.

وی توضیح داد: اکثر کتاب های تالیف شده در حیطه گیاهان باغی ازجمله چای، گیاهان دارویی، گیاه شناسی و میوه کاری بوده و با هدف خدمت و کمک به جامعه کشاورزی این کتاب ها تالیف شده اند.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با برشمردن، انتظارات از مسیولان، مطرح کرد: حمایت نسبی از سوی دانشگاه انجام می شود؛ اما کافی نیست و روند چاپ کتاب متمرکز است و در تهران انجام می شود. با وجود کیفیت مناسب چاپ، روند آن طولانی و آزاردهنده بوده به طوری که برای چاپ یکی از کتاب ها بیش از دو سال در تهران زمان صرف شد و از چاپ کتاب های بعدی منصرف شدیم. استدعا بر این است که روند تسریع شود.

به گزارش فیلوپ، شهرام صداقت حور، دانشیار گروه آموزشی علوم باغبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در دویست و بیست و دومین نشست هییت ممیزه دانشگاه در اواخر سال 1402 موفق به اخذ مرتبه استادی شد. وی لیسانس و فوق لیسانس خود را در رشته باغبانی از دانشگاه تبریز و دکتری خود را از دانشگاه واحد علوم و تحقیقات تهران در سال 1383 اخذ کرده و اکنون استاد تمام دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت بوده و همچنین دارای حدود 200 مقاله معتبر علمی پژوهشی و ISI و طرح پژوهشی و گواهی شرکت در کنگره بین المللی است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چاپ 10 عنوان کتاب برای بهبود کمی و کیفی محصولات کشاورزی" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چاپ 10 عنوان کتاب برای بهبود کمی و کیفی محصولات کشاورزی"، کلیک کنید.