هشدار مدیریت بحران تهران به صنایع و مشاغل نا ایمن

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به آتش سوزی های اخیر در برخی از انبارها و صنایع، بر ضرورت نصب تجهیزات اعلام و اطفا حریق و برخورداری از بیمه آتش سوزی در مراکز عمومی، کارخانه جات، انبارهای دپو و تولیدی های استان تهران تاکید کرد.

به گزارش فیلوپ، حامد یزدی فیلوپ با هشدار ایمنی به ارایه کنندگان خدمات عمومی، مدیران صنایع، کارخانه جات، تولیدی ها و انبارهای دپو نگهداری مواد قابل اشتعال درباره  وقوع حریق، اظهار کرد: طی هفته های اخیر شاهد وقوع چندین فقره آتش سوزی در اماکن مختلف از مراکز عمومی و درمانی تا کارخانه جات و انبارهای دپوی محصولات قابل اشتعال در استان تهران بودیم.

یزدی فیلوپ با بیان اینکه بررسی علت وقوع این حریق ها نشان می دهد که این اماکن فاقد تجهیزات اعلام و اطفا حریق بوده اند، گفت: با توجه به اینکه حریق از جمله بحران ها و حوادث انسان ساخت محسوب می شود می توان با رعایت نکات ایمنی از آن جلوگیری کرد. مدیریت بحران تیز با توجه به وظیفه ذاتی خود که حفظ جان و مال مردم است باید موضوع حریق را به ذی نفعان گوشزد کند که نسبت به «پیشگیری»، «آمادگی» و «مقابله» با این مخاطره که جامعه را تهدید می کند چاره اندیشی داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران ادامه داد: کارخانه های صنعتی و مراکز تجاری و عمومی مثل بیمارستان ها که روزانه جمعیت زیادی را در خود جای می دهند باید در ابتدای صف برخورداری از تجهیزات اعلام و اطفای حریق قرار داشته باشند و به موازات این اماکن، انبار دپوی اقلام و به طور خاص انبارهای نگهداری مواد اشتعال زا قرار دارند، چرا که با وقوع یک حریق علاوه بر اینکه کل سرمایه یک فرد و مجموعه آسیب می بیند و عده ای تحت تاثیر این مخاطره مشاغل خود را از دست می دهند و جان افراد نیز در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

یزدی فیلوپ در ادامه بر ضرورت بهره مندی اماکن مذکوراز بیمه حوادث تاکید کرد و گفت: برخورداری از بیمه آتش سوزی در افزایش تاب آوری جامعه هدف نقش مهمی ایفا می کند، لذا توصیه اکید مدیریت بحران به صاحبان مشاغل و صنایع و ذی نفعان این است که با بهره مندی از بیمه، تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و در جهت کاهش فشار اقتصادی در زمان پس از وقوع بحران گام بردارند.

وی اظهارکرد: اگر صاحبان مشاغل و صنایع و ذی نفعان بر این موضوع واقف باشند که مجهز کردن اماکن به تجهیزات اعلام و اطفا و برخورداری از بیمه، به عنوان یک نیاز اساسی و اهرم مطمین برای زمان پس از وقوع بحران ها تلقی می شود، نسبت به برخورداری از آن غفلت نمی کنند، کما اینکه شاهد بودیم در حریق های اخیر به علت عدم آگاهی و فقدان تجهیزات و بیمه مناسب تعداد زیادی از افراد دچار آسیب مالی و ضرر اقتصادی شده اند که جبران ناپذیر خواهد بود.

پایان خبر فیلوپ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هشدار مدیریت بحران تهران به صنایع و مشاغل نا ایمن" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هشدار مدیریت بحران تهران به صنایع و مشاغل نا ایمن"، کلیک کنید.