می خواهیم کودکان زباله گرد غیرمجاز را به افغانستان برگردانیم

سخنگوی شهرداری تهران در گفت وگو با فیلوپ:

می خواهیم کودکان زباله گرد غیرمجاز را به افغانستان برگردانیم

محمدخانی گفت: حتما به موازات طرح جامع برای جمع آوری معتادان متجاهر، طرحی را هم در کنار آن موضوع کودکان کار و خیابان، زباله گردی، پیمانکاران پسماند و … را داریم و می خواهیم کودکان زباله گرد افغانستانی را به کشورشان برگردانیم. 

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در گفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری فیلوپ، اظهار کرد: موضوع آسیب های اجتماعی یک بسته چندوجهی است که همه این وجوه باید با همدیگر فعال شوند.

وی بیان کرد: حتما به موازات طرح جامع برای جمع آوری معتادان متجاهر، طرحی را هم در کنار آن موضوع کودکان کار و خیابان، زباله گردی، پیمانکاران پسماند و … را داریم که هر کدام جنبه های مختلفی را در بر می گیرند.

سخنگوی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: امیدواریم که با این عزم راسخی که شهردار تهران دارد به خصوص بعد از حمایتی که آقای رییس جمهور در این حکمی که به آقای زاکانی داده اند،، هم افزایی بین بخشی آنقدری باشد که این پروژه ها و این برنامه به طور همزمان اجرا شوند.

محمدخانی در واکنش به اینکه مدیریت شهری می خواهد برای کودکان زباله گرد که اغلب کودکان زیر 15 سال هستند، چه کند، به بازگرداندن کودکان کار و زباله گرد غیرمجاز اتباع افغانستانی به کشورشان اشاره کرد.

گفتنی است سخنگوی شهرداری تهران در مصاحبه اردیبهشت 1402 خود با خبرگزاری فیلوپ در پاسخ به اینکه راهکار شهرداری تهران برای ساماندهی کودکان کاری که اغلب آن ها از اتباع خارجی دیگر کشور ها هستند چیست، گفته بود که در صورت واگذاری مسیولیت کودکان کار و ساماندهی و نگهداری آن ها به شهرداری تهران هیچ برنامه ای برای رد مرز کردن کودکان کار اتباع خارجی نداریم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "می خواهیم کودکان زباله گرد غیرمجاز را به افغانستان برگردانیم" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "می خواهیم کودکان زباله گرد غیرمجاز را به افغانستان برگردانیم"، کلیک کنید.