محل اخفای قاچاق چوب ناامن می شود/ دستگیری 450 متخلف پارسال – خبرگزاری فیلوپ | اخبار ایران و جهان

مهرداد خزایی در گفت وگو با خبرنگار فیلوپ اظهار داشت: با پیگیری های بعمل آمده از طریق دکتر نوبخت ریاست سازمان منابع طبیعی کشور، اکیپ ویژه ضربت با همکاری نیروهای منابع طبیعی و نیروهای امنیتی و انتظامی به کلیه مکان های اختفا و حمل چوب آلات سرکشی، و با شناسایی 5 نفر از قاچاقچیان چوب و کشف و ضبط، 9 متر مکعب از چوب آلات قاچاق، پرونده قضایی قاچاقچیان چوب به دادسرای شهرستان ارسال شد.

خزایی پول گفت: کارگاه چوب بری برخی از این افراد که همسر «م. ر» از قاچاقچیان بزرگ و متخلف منطقه بوده، که دارای بیش از 44 پرونده قضایی و سوابق تیراندازی و قمه کشی در دو راهی خرماچال ماشل آباد نیز بوده است.

وی افزود: بر اساس آمار موجود در سال گذشته 450 نفر افراد سودجو در این بخش دستگیر شدند، که 185 خودرو توقیفی در حوزه منابع طبیعی غرب مازندران بود.

خزایی پول بیان داشت: اقدام قاچاقچیان در نابودی جنگل های هیرکانی و در مخاطره قرار دادن امنیت زیستی مردم و آیندگان گناهی نابخشودنی است که در همین ایام تعداد زیادی از همکاران صدیق و یگان حفاظت کشور مورد ضرب و جرح قرار گرفتند.

این مقام مسیول در ادامه گفت: پیگیری های ویژه ای از طریق استاندار محترم استان مازندران و شورای تامین صورت پذیرفته که در حال اجرا است.

مدیر کل منابع طبیعی با مهم خواندن نقش دستگاه قضایی در حفاظت از منابع طبیعی، گفت: درخواست ما از دستگاه قضایی برخورد قاطع و فوری با قاچاقچیان باندی است که علاوه بر به مخاطره انداختن امنیت زیستی و تخریب جنگل های فسیل هیرکانی سبب نگرانی مردم، سازمان های مردم نهاد و اصحاب رسانه را فراهم کرده اند.

این مسیول با تاکید بر اینکه به کسی اجازه تعدی به عرصه های طبیعی را نمی دهیم، خاطرنشان کرد: استفاده از سامانه 1504 و 139 رایگان بوده و در راستای برقراری ارتباط و تعامل هرچه بیشتر به منظور پاسخ گویی به گزارش های مردمی، افزایش مشارکت آحاد مردم و نیز تسریع در اقدامات حفاظتی به ویژه در مواقع اضطراری از جمله آتش سوزی در طبیعت، قاچاق چوب و تخریب و تصرف توسط افراد سودجو در اراضی منابع طبیعی راه اندازی شده و به صورت 24 ساعته آماده پاسخ گویی است.

شایان ذکر است در شهرستان عباس آباد تنها 8 نفر از سرکردگان این بندها بالغ بر 87 میلیارد ریال دارای محکومیت قضایی و دارای حکم جلب و تحت تعقیب می باشند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "محل اخفای قاچاق چوب ناامن می شود/ دستگیری 450 متخلف پارسال – خبرگزاری فیلوپ | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "محل اخفای قاچاق چوب ناامن می شود/ دستگیری 450 متخلف پارسال – خبرگزاری فیلوپ | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.