طراحی عجیب موشکی که فرمانده کتایب حزب الله را ترور کرد

به گزارش فیلوپ، این موشک های هدایت شونده دقیق که می توان آنها را بر روی هلیکوپترها و پهپادها نصب کرد، به طور گسترده در میادین نبرد و خارج از آن در سراسر جهان استفاده می شوند. تخمین زده می شود شرکت جنگ افزار سازی لاکهید مارتین تا کنون بیش از 100 هزار موشک هلفایر به ایالات متحده و سایر کشورها فروخته باشد.

بر اساس گزارش یورونیوز، این موشک ضدزره و هوا به سطح، از یک سیستم لیزری بهره می برد که به آن اجازه می دهد اهداف تا شعاع 11 کیلومتری را هدف قرار دهد. هلفایر همچنین به سامانه آشیانه یابی راداری فعال (ARH) مجهز است که به آن اجازه میدهد هدف خود را به طور مستقل پیدا و ردیابی کند.

سرعت هلفایر پس از شلیک می تواند تا 1.3 برابر سرعت صوت (یا 1600 کیلومتر در ساعت) برسد.

موشک هلفایر انواع مختلفی دارد اما مدل مخصوص آن که به نام «آر9ایکس» (R9X) شناخته می شود. در این سری موشک ها به جای کلاهک انفجاری از نیروی انرژی جنبشی استفاده می شود.

موشک ترور؛ سلاحی که برای ترور فرمانده کتاب حزب الله استفاده شد

نوک این سری موشک ها، که به «بمب چاقویی» و «جینسوی پرنده» معروف هستند، مجهز به شش تیغه چرخان است. این تیغه ها درست قبل از اصابت به هدف از جای خود بیرون می جهند و با شتاب 1000 متر بر ثانیه به بدن قربانی برخورد کرده آن را برش می دهند.

این موشک ها در سال 2017 به طور مخفیانه و از سال 2019 به طور علنی در خدمت ارتش ایالات متحده قرار گرفته اند.

5858

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طراحی عجیب موشکی که فرمانده کتایب حزب الله را ترور کرد" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طراحی عجیب موشکی که فرمانده کتایب حزب الله را ترور کرد"، کلیک کنید.