انصارالله یمن: سعودی ها فرصت را غنیمت شمرده و صلح را محقق کنند

انصارالله یمن: سعودی ها فرصت را غنیمت شمرده و صلح را محقق کنند

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن علی القحوم با تایید تداوم مذاکرات صلح صنعاء و ریاض، به سعودی ها توصیه کرد که با عبور از فشارهای آمریکا، فرصت پایان دادن به جنگی بیهوده را غنیمت بشمرند.

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری فیلوپ؛ علی القحوم، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در مصاحبه امروز (سه شنبه) خود با شبکه المیادین اظهارکرد: با اشاره به تداوم مذاکرات میان صنعاء و ریاض گفت که مذاکرات برای رسیدن به صلح، آتش بس، رفع محاصره، تکمیل پرونده های بشردوستانه، خروج نیرو های خارجی، رسیدگی به شرایط اقتصادی و بازسازی کشور ادامه دارد.

القحوم افزود: در های صلح باز است، دست صنعاء برای صلح دراز است و برای آن آماده است و اولویت، رسیدگی کامل به پیامد های جنگ است. اما عربستان سعودی به نوعی کُند عمل می کند، زیرا فشار آشکار آمریکا بر ریاض وجود دارد و واشنگتن نمی خواهد صلح شود.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی ها می خواهند که عربستان همچنان درگیر پرونده یمن باشد، با لحنی توصیه آمیز خطاب به سعودی ها گفت: سعودی ها فرصت را غنیمت بشمارند و صلح را محقق کنند.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن درباره موضوع بازگشایی راه ها در یمن نیز گفت: انصارالله ابتکار عمل برای بازگشایی جاده تعز را به دست گرفت و ما مشکلی نداریم که راه ها را باز شوند، اما این امر باید طبق یک سازوکار مشخص که عبور و مرور مردم را در مسیر هایی بدون مین تضمین کند، صورت گیرد.

وی بیان کرد: آنچه این جاده ها را مسدود کرد، شرایط جنگی بوده به همین دلیل از طرف مقابل می خواهد که این جاده ها را برای جنبه های انسانی باز کند و این یک تصمیم ملی داخلی بدون هژمونی عربستان و امارات باشد.

القحوم در پایان با دعوت از همه طرف های یمنی برای گفتگو در صنعاء اظهارداشت: صنعاء برای دراز کردن دست گفتگو به سوی همه زیر چتر عبدالملک الحوثی و وحدت ملی و پایداری ملی برای مقابله با چالش ها و خطرات فراروی یمن و توطیه های استعماری آمادگی دارد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "انصارالله یمن: سعودی ها فرصت را غنیمت شمرده و صلح را محقق کنند" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "انصارالله یمن: سعودی ها فرصت را غنیمت شمرده و صلح را محقق کنند"، کلیک کنید.