آمار شهدای فلسطین به 31 هزار و 272 نفر رسید

آمار شهدای فلسطین به 31 هزار و 272 نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که پس از گذشت 159 روز از آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه تاکنون 31 هزار و 272 فلسطینی به شهادت رسیده اند.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری فیلوپ؛ وزارت بهداشت فلسطین در غزه با صدور بیانیه ای آمار شهدا و مجروحان ناشی از 159 روز تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته 10 حمله علیه ساکنان غزه انجام داد که منجر به شهادت 88 فلسطینی و مجروح شدن 135 نفر دیگر از آنها شد.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه افزود: پیکر تعدادی از شهدای ناشی از این جنایات همچنان زیر آوار و در جاده ها هستند و ارتش رژیم اشغالگر اسراییل مانع رسیدن نیرو های امدادی و آمبولانس به آنها می شود.

این بیانیه یادآور شد که از ابتدای حملات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه تاکنون 31 هزار و 272 فلسطینی شهید و 73 هزار و 24 نفر مجروح شده اند.

براساس این گزارش، 72 درصد از شهدا و مجروحان ناشی از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه، کودکان و زنان هستند.

به گزارش فیلوپ، گروه های مقاومت فلسطین 15 فیلوپ برابر با هفتم اکتبر 2023، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسراییل آغاز کردند که سرانجام پس از 45 روز نبرد و درگیری، سوم آذر 1402 (24 نوامبر 2023) آتش بس موقت چهارروزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسراییل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه 10 آذر (اول دسامبر 2023) آتش بس موقت به پایان رسید و رژیم اسراییل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آمار شهدای فلسطین به 31 هزار و 272 نفر رسید" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آمار شهدای فلسطین به 31 هزار و 272 نفر رسید"، کلیک کنید.