فرهنگ و هنر در انتهای لیست قرار دارد و نیازمند توجه بیشتر است

فرهنگ و هنر در انتهای لیست قرار دارد و نیازمند توجه بیشتر است

به گزارش خبرگزاری فیلوپ  استان سمنان، علی نصیریان یکشنبه شب در آیین تجلیل از نام آوران فرهنگ و هنر استان سمنان در تالار تئاتر شهر سمنان گفت:  ذات هنر، جوشش معنوی است که فوران می‌کند و هنرمند در بیان مطالب خود آزاد و هنر بخش جذاب فرهنگ است.

وی با اشاره به عرفا، هنرمندان، ادبا، معماران گذشته این خطه و هنرمندانی که امروز فعالیت دارند گفت: عجب کشوری داریم یک استان سمنانش اینقدر سرمایه فرهنگی و هنری داشته باشد کم نیست خیلی عجیب است حالا تصور کنید در کشور چه خبر هست و باید به این فکر کرد که فقط نفت و معدن نداریم بلکه بزرگترین سرمایه ما انسانهای این سرزمین هستند.

نصیریان، انسانها را آفریننده و غلات معرفی کرد ، ذات هتر یعنی یک جوشش معنوی درونی که این فوران می کند و تابع نمی تواند بشود آزاد است، هنرمند در بیان خودش آزاد است، من احساسم این است که فرهنگ و هنر به خصوص هنر که بخش جذاب فرهنگ است و تاثیر هنر در جامعه بسیار بسیار مهم است و متاسفانه تست کم گرفته می شود و فرهنگ و هنر در پایین لیست و پایین سطح امکانات و اعتبارات قرار دارد.

این هنرمند متذکر شد: فرهنگ و هنر غذای روح جامعه است و بدون آن، به سمت و سویی دیگری خواهیم رفت که خورد و خواب است در حالیکه زندگی جامعه خورد و خواب نیست و فقط برای نان و آب نمی خواهیم حرف بزنیم باید برای غذای روان و روح جامعه به خصوص در این زمانه تلخ در دنیا فعالیت کنیم.

وی، فرهنگ و هنر را دریچه ای مهم برای جامعه دانست و گفت: فرهنگ و هنر می تواند به جامعه ارامش دهد و تجلیل از کسانی که هنر آفرین هستند و زحمت کشیده اند و عمر خود را صرف کردند باید تجلیل شوند در حالیکه هنرمند برای تجلیل کار نمی کند و برای خودش کار می کند و اقدام صندوق اعتباری هنر در تجلیل از نام‌آوران عرصه فرهنگ و هنر ارزشمند است.

بازیگر، نویسنده و کارگردان ایرانی سینما، تئاتر و تلویزیون، با تاکید بر اینکه از این همه هنرمند و افراد خلاق در استان سمنان حیرت زده شده ام گفت:  سمنان استانی دارای ظرفیت‌ در بخش‌های مختلف فرهنگ و هنر و مهد هنرمندان است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فرهنگ و هنر در انتهای لیست قرار دارد و نیازمند توجه بیشتر است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فرهنگ و هنر در انتهای لیست قرار دارد و نیازمند توجه بیشتر است"، کلیک کنید.