ادعای آمریکا درباره هدف قرار دادن چند پهپاد و سکوی پرتاب موشک ارتش یمن

ادعای آمریکا درباره هدف قرار دادن چند پهپاد و سکوی پرتاب موشک ارتش یمن

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) امروز (شنبه) مدعی هدف قرار دادن یک سکوی پرتاب موشک و چند پهپاد متعلق به نیروهای مسلح یمن شد.

به گزارش فیلوپ، در بیانیه سنتکام ادعا شده است که آمریکایی‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته یک سکوی پرتاب موشک و یک شهپاد متعلق به نیروهای مسلح یمن را هدف قرار دادند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، سنتکام همچنین مدعی هدف قرار دادن ۲ پهپاد یمنی بر فراز دریای سرخ شد.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در راستای توجیه نظامی سازی دریای سرخ با همراهی هم‌پیمانان خود و مقصر جلوه دادن نیروهای مسلح یمن، این سکوهای پرتاب موشک و پهپادها را تهدیدی برای نیروهای آمریکا و ائتلاف دریایی آنها و همچنین کشتی‌های تجاری در منطقه اعلام کرد.

یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳ و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل شود.

کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

به‌رغم اصرار صنعا برای تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی تا پایان محاصره و تجاوزات غزه و هدف قرار دادن کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های آمریکا و انگلیس در نتیجه حماقت آن‌ها با حمله به یمن، اما بر حفظ امنیت ناوبری دریایی برای دیگر کشتی‌ها تاکید دارد و اظهارات مقامات آن گواه این نیت است.

پایان خبر فیلوپ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ادعای آمریکا درباره هدف قرار دادن چند پهپاد و سکوی پرتاب موشک ارتش یمن" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ادعای آمریکا درباره هدف قرار دادن چند پهپاد و سکوی پرتاب موشک ارتش یمن"، کلیک کنید.