ساخت «سوسوزن‌های پلاستیک» با کاربردهای پزشکی، صنعتی و تحقیقاتی

پژوهشی که با علاقه و انگیزه منجر به اختراع شد؛

ساخت «سوسوزن‌های پلاستیک» با کاربردهای پزشکی، صنعتی و تحقیقاتی

دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی موفق به ساخت سوسوزن‌های پلاستیک با ترکیبات و روش‌های مختلف و کاربرد پزشکی، صنعتی و تحقیقاتی شد.

خبرگزاری علم و فناوری فیلوپ؛ لاله یونسی دکتری مهندسی هسته‌ای گرایش پرتوپزشکی پایان‌نامه خود را با عنوان «بررسی اثر ترکیبات فلوئورسانس در فرمولاسیون بر رفتار سوسوزن پلاستیک و تأثیر پیرشدگی بر آن» با استاد راهنمایی مهدی صالحی باروق عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی به اتمام رساند و در این پروژه سوسوزن‌های پلاستیک با ترکیبات و روش‌های مختلف ساخته(اختراع) شد.

یونسی در پاسخ به این پرسش که جرقه اولیه اختراع و محصول مورد نظر چه زمانی به ذهن شما رسید و چه چیزی باعث ساخت آن شد؟ به خبرنگار خبرگزاری فیلوپ گفت: با توجه به سابقه فعالیت‌های تحقیقاتی مشترک بین رشته‌ای در حوزه پلیمر و رشته تحصیلی برای ساخت حفاظ پرتو‌های مختلف چندین سال کار پژوهشی انجام داده بودم و علاقه‌مند به ادامه کار در ساخت کامپوزیت‌های پلیمری مرتبط با رشته تحصیلی خود بودم.

ساخت «سوسوزن‌های پلاستیک» با کاربردهای پزشکی، صنعتی و تحقیقاتی

وی در این‌باره افزود: با توجه به اهمیت سوسوزن‌های پلاستیکی به عنوان آشکارساز پرتو‌ها و پایه پلیمری این آشکارساز‌ها، ورود به این فعالیت پژوهی را آغاز کردم.

دکتری مهندسی هسته‌ای گرایش پرتوپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با بیان اینکه بالابردن توانمندی در آشکارسازی پرتو‌ها یکی از ضروری‌ترین مسیر‌های پیشرفت در حوزه کاربرد پرتو‌هاست، درباره اهداف و کاربردهای اختراع خود توضیح داد: سوسوزن‌ها به عنوان مهم‌ترین آشکارکننده‌های پرتو در بازه گسترده‌ای از کاربرد‌های مختلف پزشکی، صنعتی و تحقیقاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به گفته یونسی، سوسوزن‌های آلی پلاستیک به دلیل هزینه نسبتاً پایین‌تر در ساخت، استحکام مناسب، قابلیت تحمل شرایط محیطی، زمان واپاشی سریع، نزدیکی عدد اتمی موثر به بافت بدن و شکل‌دهی آسان، کاربرد زیادی در صنعت و پزشکی به خود اختصاص داده است. 

وی با بیان اینکه نمونه خارجی این محصول و اختراع وجود دارد، گفت: محصول ما در بخشی از مراحل ساخت متفاوت و  به ثبت اختراع داخلی رسیده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ساخت «سوسوزن‌های پلاستیک» با کاربردهای پزشکی، صنعتی و تحقیقاتی" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ساخت «سوسوزن‌های پلاستیک» با کاربردهای پزشکی، صنعتی و تحقیقاتی"، کلیک کنید.