ابتکارات و خلاقیت را باید در سطح مدارس غیردولتی تسری ببخشیم

محمودزاده در گفت‌وگوی تفصیلی با فیلوپ:

ابتکارات و خلاقیت را باید در سطح مدارس غیردولتی تسری ببخشیم

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: تسری ابتکارات، خلاقیت‌ها و ایده‌ها برای مدارس دولتی و غیردولتی در حوزه‌های مختلفی که تدوین و داوری شده است، اتفاق خواهد افتاد و از چند طرحی که در سطح مدارس دولتی و غیردولتی در قالب ابتکارات، ایده‌ها و خلاقیت‌ها به سطح ملی و کشوری رسیدند تجلیل می‌کنیم.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری فیلوپ، اظهار کرد: یکی از رویداد‌هایی که درصدد هستیم آن را قطعی و نهایی‌سازی کنیم، رویداد ملی زبان است.

وی با بیان اینکه رویداد الگوی کتب همه زبان‌های خارجه در حال تدوین است، تصریح کرد: فرآیند از کف آموزشگاه‌ها تا سطح ستادی را قرار است به یک رویداد تبدیل کنیم. به عبارت دیگر، مدل کتاب‌های درسی مورد استفاده در آموزشگاه‌های زبان متناسب با فرهنگ و تاریخ تمدن صورت می‌گیرد.

از آثار برجسته در قالب سی‌دی و کتاب درسی و داستانی تجلیل می‌شود

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تجلیل از آثار برجسته در سال‌های گذشته، عنوان کرد: در این سازمان از آثار برجسته‌ای که در سال گذشته به عنوان سی‌دی و کتاب در حوزه درسی و داستانی تولید شده است، تجلیل می‌کنیم و این روند در حال انجام است.

تالیف و تدریس کتاب درسی در حوزه‌های آموزشگاهی؛ از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری

محمودزاده با بیان اینکه تدوین الگو‌ها و مدل تالیف و تدریس کتب درسی را در حوزه‌های آموزشگاهی ارائه خواهیم داد، ابراز کرد: تالیف و تدریس کتب درسی در حوزه‌های آموزشگاهی از سال ۱۳۷۹ مورد دغدغه و نگرانی مقام معظم رهبری بود و به محض دریافت فرآیند فراخوان‌ها و داوری‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تالیف و تدریس کتب درسی در حوزه‌های آموزشگاهی در دولت سیزدهم پیگیری شد تا به سرانجام رسید، یادآور شد: سال گذشته مقام معظم رهبری در هفته بزرگداشت مقام معلم به استفاده از ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیردولتی تاکید بسیار زیادی داشتند و در این زمینه توفیق بسیار خوبی داشتیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه داوری‌های ایده‌های ۷ هزار طرح از ۳ هزار و ۵۰۰ مدرسه در شش محوری که آموزش و پرورش ابلاغ کرده بود از سطح مدارس، مناطق و استان‌ها انجام شد، اظهار کرد: این جشنواره در سطح ملی در مرداد با حضور موسسین برگزار کنیم و بر اساس فرمایشات حضرت آقا موضوع را تسری ببخشیم.

طرح‌ها، ابتکارات و خلاقیت‌ها در سطح ملی و کشوری تجلیل می‌شوند

محمودزاده با بیان اینکه حضرت آقا فرموده بودند ابتکارات و خلاقیات را باید در سطح مدارس غیر دولتی تسری ببخشیم، تصریح کرد: تسری ابتکارات، خلاقیت‌ها و ایده‌ها برای مدارس دولتی و غیردولتی در حوزه‌های مختلفی که تدوین و داوری شده است، اتفاق خواهد افتاد و از چند طرحی که در سطح مدارس دولتی و غیردولتی در قالب ابتکارات، ایده‌ها و خلاقیت‌ها به سطح ملی و کشوری رسیدند تجلیل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی مشغول انجام فعالیت‌های روزمره از جمله موضوع شهریه هستیم، عنوان کرد: شهریه‌ها امسال تغییرات اساسی بسیار زیادی به خود داشت و متناسب با ماده ۱۵ و ۱۶ قوانین را به‌صورت کامل اجرا کردیم.

خیل عظیمی از مدارس غیردولتی با شهریه ابلاغی آموزش و پرورش حرکت می‌کنند

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرای روند تکمیلی شهریه‌ها در سال اول و دوم، ادامه داد: و امسال بر اساس ماده ۱۵ و ۱۶ به‌صورت کامل بر این موضوع اعمال نظر کردیم. افزایش کف مبلغ شهریه؛ توازن بین کف و سقف شهریه و کنترل سقف شهریه صورت گرفت و امسال یک قانون جدید مصوب کردیم که یک بند برای تخلفات شهریه‌ای در نظر گرفته شد که امسال در حال عملیاتی شدن است و خیل عظیمی از مدارس غیردولتی ما متناسب با شهریه‌های ابلاغی آموزش و پرورش حرکت می‌کنند.

بازدید‌های میدانی از مدارس غیردولتی برای ارزیابی شهریه

محمودزاده با بیان اینکه اندک مدارس غیردولتی که نسبت به افزایش شهریه‌ها دچار تخلف شده‌اند، عنوان کرد: طبق قانون جدید تصویب‌شده با این مدارس به‌شدت برخورد می‌شود و بازدید‌های میدانی نیز از این مدارس صورت می‌گیرد و اعتراض از این بخش به‌صورت سامانه‌ای در حال انجام است.

وی با اشاره به محوری‌ترین اقدامات سازمان غیردولتی که بحث داغ امروز است، یادآور شد: ما در این سازمان سه فاز برای نیروی انسانی مدارس غیردولتی در نظر گرفتیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فاز اول سازمان غیردولتی، توانمندسازی و صلاحیت حرفه‌ای معلمان و مدارس غیردولتی است، اظهار کرد: اجرایی‌سازی این فاز از سال گذشته آغاز شد و حدود ۳۶۰ ساعت دوره برای توانمندسازی آنها در نظر گرفته شده است؛ از این ۳۶۰ ساعت، ۶۰ ساعت آن اجرا شده است و به‌مرور امسال بخشی از آن محقق می‌شود و در سال‌های آتی این اقدام باید به‌صورت کامل انجام بپذیرد تا معلمان کارت صلاحیت حرفه‌ای دریافت کنند. این امر شروع شده و فاز اول آن اجرایی شده است.

تدابیری برای پرداخت حقوق ۳۰ ساعته معلمان اندیشیدیم

محمودزاده با بیان اینکه تلاش کردیم ساعت کاری معلمان مدارس غیردولتی مانند مدارس دولتی آموزش و پرورش صورت بگیرد، تصریح کرد: چراکه آنها بر اساس قانون کار در حال انجام کار بودند و در پی آن براساس مصوبه مجلس معلمان ۳۰ ساعته شدند تا دستمزد و حقوقشان بر اساس این ۳۰ ساعت اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه تدابیری برای موسسات اندیشیدیم تا موسسات قادر به پرداخت حقوق ۳۰ ساعته معلمان شوند، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته نسبت به حقوق معلمان مراکز غیردولتی اجهاف شده بود و امسال در راستای بیمه تکمیلی معلمان نیز اقدامات دیگری انجام دادیم و با بیمه دانا تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد و انشالله که به مرور نیز این امر انجام شود تا معلمان مراکز غیر دولتی نیز دارای بیمه تکمیلی شوند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با آرزوی سلامتی برای همه معلمان دولتی و غیردولتی، اظهار کرد: سازمان مدارس غیردولتی با قدرت کار خود راهبری و مدیریت می‌کند و در آینده نیز روند پیشرفت کار‌های خود را بروز و ظهور می‌دهد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ابتکارات و خلاقیت را باید در سطح مدارس غیردولتی تسری ببخشیم" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ابتکارات و خلاقیت را باید در سطح مدارس غیردولتی تسری ببخشیم"، کلیک کنید.