نحوه تعویض و یا نصب لولای درب چوبی

هنگامی که روی یک پروژه بازسازی خانه کار می‌کنید، بازسازی و زیباسازی درب های داخلی یکی از راه هایی است که برای ایجاد تغییری که به چشم بیاید پیشنهاد میشود. تعویض دستگیره های درب یکی از مراحل این کار است برای انجام آن شناخت انواع دستگیره درب به شما کمک خواهد کرد.

تعویض درب های خانه یک راه نسبتا پر خرج برای بازساری هست و شما میتوانید با تعمیر درب هزینه های خود را کاهش دهید و یکی از تعمیرات ضروری تعویض لولای درب است.

در این مقاله، ما یک راهنمای گام به گام در مورد چگونگی انجام این کار یعنی تعویض لولا های قدیمی با جدید ارائه میدهیم نکات و روش ارائه شده در حین ساده گی کاملا استاندارد بوده که اکثر نصاب های درب از آن استفاده می کنند ، کار را با دانستن اینکه به چه نوع ابزاری نیاز دارید و نوع لولای در که قرار است استفاده کنید شروع می کنیم.

ابزارهای مورد نیاز برای تعویض ویا نصب لولاهای در

بسته به ماهیت کار خاصی که انجام می‌دهید، به ابزار مناسبی نیاز خواهید داشت. فرقی ندارد که میخواهید لولای جدید نصب کنید و یا اینکه به دنبال تعویض لولا های قدیمی هستید برای اینکه نیاز به ابزارهایی دارید که در صورت نبود دچار مشکل خواهید شد.

آن ابزارها عبارتند از:

  • حوله ای یا پارچه غیرقابل استفاده که از کثیف شدن آن بدتان نمی آید
  • چاقو
  • مته و مته شارژی
  • متر نواری یا معمولی
  • چکش
  • مداد

ابزار نصب لولای درب

در صورتی که درب ها نو هستند لولا های درب بروی پک محصول قرار دارند ولی در صورتی در حال تعویض هستید به لولا نیز نیاز خواهید داشت هر لولا بسته به اندازه خود نیازمند تعدادی پیچ نصب است که در بسته بندی خود آن قرار دارد.

انواع لولای درب چوبی

لولا های درب چوبی بسته به نوع و کاربرد درب متفاوت هستند کاربرد و تنوع لولا ها به اندازه درب، جنس چوب، محل نصب و چهارچوب فلزی درب بستگی دارد.

انواع لولا

لولای تخت

لولاهای تخت یک گزینه پر کاربرد و همه منظوره محکم برای درب های داخلی هستند. لولاهای تخت در اندازه ها و رنگ بندی های مختلفی مانند نیکل ساتن، فولاد ضد زنگ ساتن، کروم جلا و برنج آنتیک موجود هستند که با توجه به رنگ درب و رنگ دستگیره درب باید آن را انتخاب کنید.

لولا پروانه (THE FLUSH HINGE)

لولای پروانه برای درهای خارجی بسیار ضعیف و ظریف است اما به طور گسترده در اتاق ها حمام وبعضی از کابینت های آشپزخانه استفاده می شود. لولا پروانه مدلی است که بسیاری از طراحا آن را انتخاب می کنند، زیرا به لطف طراحی نوآورانه آن در قاب در، جایی که لولا در وسط می چرخد، پنهان می شود.
لولاهای بلبرینگ
لولاهای بلبرینگ نیز شامل رنگبندی هایی است که شامل برنج ساتن، فولاد ضد زنگ براق، برنج براق و مشکی موجود است. همچنین، طراحی قوی لولاهای بلبرینگ آنها را برای درهایی که در سمت سنگینتر قرار دارند، ایدهآل میکند.
نصب لولاهای درب
هنگامی که از داشتن لولاهای درب مناسب برای درب های خود اطمینان حاصل کردید، زمان آن رسیده است که آنها را در واقع جا بزنید و نصب کنید. اگر با یک درب خالی سر و کار دارید که هرگز نصب و آویزان نشده است، این مراحل ساده ای هستند که باید انجام دهید.

مرحله 1 – محل صحیح نصب لولای در را شناسایی کنید

هنگام نصب، باید مطمئن شوید که لولاهای درب در محل مناسبی قرار دارند، که معمولاً ۱۰ سانتی متراز بالای در و ۴۰ سانتی متر از لولا از پایین فاصله دارد.

از متراژ خود برای اطمینان از دقت فوق العاده خود استفاده کنید و قبل از علامت گذاری با مداد، نقاط مرکزی لولاهای در را اندازه بگیرید.

به یاد داشته باشید، باید سمت پین لولای در را در کنار تاب درب قرار دهید، در غیر این صورت با نصب اشتباه درب های جدید خود را خراب نکنید. در هنگام تعویض نگرانی از بابت این مورد نداشته باشید.

مرحله شماره 2 – طرح کلی لولا را در درب ببرید

سپس، با استفاده از یک تیغه تیز محلی که با مداد علامت زده اید را به عمق حدود یک سانتیمتر و یا به اندازه ضخامت لولای خود برش دهید به گونه ای که لولا کاملا هم سطح درب قرار گیرد. سپس از یک مغار تیز برای بریدن شکاف لولای خود استفاده کنید – فرآیندی که در صنعت به عنوان “ساییدن” شناخته می شود.

تیز بودن مغار شما بسیار مهم است، بنابراین اگر کمی صاف شده است، از سنگ آهن خود استفاده کنید تا لبه برش مورد نیاز خود را به آن بدهید. همین فرآیند باید در سمت مناسب درب شما انجام شود.
تعویض لولاهای درب قدیمی معمولا یک فرآیند و کار سادتری است
تا اینجا ما در مورد نحوه نصب لولاهای درب داخلی بر روی درب های  جدید صحبت کرده ایم، اما زمانی که میخواهید لولای  درب های قدیمی را جایگزین کنید. کار باید به آسانی انتخاب اندازه و جایگزاری مناسب لولاهای درب باشد.

سپس فقط باید پیچ های قدیمی را باز کنید و لولاهای درب جدید را نصب کنید. ممکن است در طول مسیر با چند مشکل مواجه شوید، اما آنها به راحتی قابل اصلاح هستند. پیچ‌های خودکاررایجترین پیچها هستند، که میتوانید اندازه آن را با توجه به درب خود انتخاب کنید

از طرف دیگر، اگر متوجه شدید که سوراخ‌های پیچ فرسوده شده و برای پیچهایی که استفاده میکنید بیش از حد بزرگ شدهاند، میتوانید یک پیج با شماره بزرگتر انتخاب کنید و یا اینکه سوراخ را با استفاده از تک های چوب و چسب پر و تنگ کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نحوه تعویض و یا نصب لولای درب چوبی" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نحوه تعویض و یا نصب لولای درب چوبی"، کلیک کنید.