چاقی بدن با عرق یونجه

یونجه که به نام لوسرن یا Medicago sativa نیز شناخته شده، گیاهی است که صد ها سال است به عنوان خوراک دام پرورش داده می شود. برای مدت زمان طولانی به دلیل سرشاری از ویتامین ها، مواد معدنی و پروتیین در مقایسه با سایر منابع خوراکی مورد توجه قرار گرفت. یونجه بخشی از خانواده حبوبات است، اما یک گیاه دارویی نیز محسوب می شود. به نظر می رسد که در اصل از آسیای جنوبی و مرکزی آمده است، اما برای قرن ها در سراسر جهان رشد کرده است.

چاقی بدن با عرق یونجه

علاوه بر استفاده به عنوان خوراک، سابقه طولانی در استفاده به عنوان یک گیاه دارویی برای انسان دارد. دانه ها یا برگ های خشک آن را می توان به عنوان مکمل مصرف کرد و یا دانه ها و جوانه ها را به صورت جوانه یونجه خورد. در این مقاله سراغ خواص عرق یونجه خواهیم رفت و شما را با کاربرد عرق یونجه و ترکیبات ضدافتاب ویتابلا آشنا خواهیم کرد.

فواید عرق یونجه و مواد تشکیل دهنده آن

مردم معمولاً یونجه را به عنوان یک مکمل گیاهی یا به شکل عرق یونجه مصرف می کنند. از آنجایی که برگ ها یا دانه ها به عنوان مکمل های گیاهی و نه به عنوان غذا فروخته می شوند، هیچ اطلاعات تغذیه صحیحی درباره خواص عرق یونجه در دسترس نیست. با این حال، خواص عرق یونجه معمولاً به دلیل سرشار بودن ویتامین K است و همچنین حاوی بسیاری از مواد مغذی دیگر از جمله ویتامین C، مس، منگنز و فولات می باشد. جوانه یونجه حاوی همان مواد مغذی است و همچنین کالری بسیار کمی دارد.

به عنوان مثال، 1 فنجان (33 گرم) جوانه یونجه حاوی تنها 8 کالری است. همچنین شامل موارد غنی زیر است:

  • ویتامین K: 8 درصد از ارزش روزانه DV))
  • ویتامین C: 3٪ از DV
  • فولات: 3 درصد از DV
  • تیامین: 2٪ از DV
  • ریبوفلاوین: 3٪ از DV
  • منیزیم: 2٪ از DV
  • آهن: 2% از DV
  • مس: 6 درصد DV

یک فنجان همچنین حاوی 1 گرم پروتیین و 1 گرم کربوهیدرات است که از فیبر به دست می آید. یونجه همچنین دارای محتوای بالایی از ترکیبات گیاهی فعال از جمله ساپونین ها، کومارین ها، فلاونویید ها، فیتواسترول ها، فیتواستروژن ها و آلکالویید ها است. یونجه حاوی ویتامین K و مقادیر کمی از بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی دیگر است که به عنوان خواص عرق یونجه نیز محسوب می شود.

توانایی کاهش کلسترول عرق یونجه، بهترین مزیت سلامتی آن است که تا به امروز مورد مطالعه قرار گرفته است. مطالعات متعدد حیوانی نشان داده است که یونجه می تواند کلسترول تام، کلسترول LDL (بد) و تری گلیسیرید را کاهش دهد در حالی که کلسترول HDL (خوب) را افزایش می دهد که ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. اثر کاهش دهنده کلسترول یونجه به دلیل دارا بودن مقدار بالای ساپونین آن نسبت داده می شود که ترکیبات گیاهی شناخته شده بسیار مفید و موثری برای کاهش سطح کلسترول نیز هستند.

مواد موجود در یونجه این کار را با کاهش جذب کلسترول در روده و افزایش دفع ترکیبات مورد استفاده برای ایجاد کلسترول جدید انجام می دهند. با این حال، تحقیقات اخیر در مورد یونجه و کلسترول در انسان ها بسیار کم است. در حالی که تحقیقات بیشتری در مورد این گیاه مورد نیاز است، مطالعات کنونی نشان می دهد که یونجه به عنوان یک عامل کاهش دهنده کلسترول بالقوه برای سلامتی بدن نویدبخش است. در مطالعات حیوانی نشان داده شده است که یونجه سطح کلسترول را کاهش می دهد. این موضوع احتمالاً به این دلیل است که یونجه و عرق آن حاوی ترکیبات گیاهی به نام ساپونین است.

یکی از مواردی که به عنوان خاصیت عرق یونجه مطرح است، افزایش حجم بدن می باشد. در طب سنتی برای افزایش وزن توصیه می شود تا از عرق یونجه دو تا سه بار در روز بعد از هر وعده غذایی استفاده کنید. همچنین چیزی به عنوان عوارض عرق یونجه برای چاقی وجود ندارد، اما به هر حال بهتر است که از افراط و تفریط در هر چیزی خود داری کنید! و از استفاده کنید.

فهرست طولانی از کاربرد های سنتی یونجه به عنوان یک گیاه دارویی وجود دارد .  عرق یونجه در ترکیبات مام رول هم وجود دارد . این موارد شامل کاهش فشار خون، عمل به عنوان یک دیورتیک، افزایش تولید شیر مادر، درمان آرتریت و خلاص شدن از شر سنگ کلیه هستند. بیشتر این فواید که به عنوان پیشنهادی برای سلامتی در طب سنتی مطرح هستند، هنوز مورد تحقیق قرار نگرفته است. با این حال، تعداد کمی از آن ها تا حدی مورد مطالعه قرار گرفته است.

یکی از انواع کاربرد عرق یونجه، استفاده به عنوان یک ماده گیاهی ضد دیابت یا کاهش دهنده قند خون است. چندین مطالعه حیوانی نشان داده اند که به نظر می رسد یونجه با کاهش سطح چربی خون و قند خون، سلامت متابولیک قلب را بهبود می بخشد. با این حال، در حالی که یافته ها و پژوهش ها در این زمینه امیدوارکننده هستند، مطالعات بیشتری برای تعیین اینکه آیا یونجه می تواند اثرات مشابهی در انسان داشته باشد، مورد نیاز است.

یونجه سرشار از ترکیبات گیاهی به نام فیتواستروژن است که از نظر شیمیایی شبیه به هورمون استروژن است. این بدان معنی است که عرق یونجه می تواند برخی از اثرات مشابه استروژن را در بدن ایجاد کنند. فیتواستروژن ها بحث برانگیز هستند، اما ممکن است مزایای متعددی داشته باشند، از جمله کاهش علایم یایسگی که به دلیل کاهش سطح استروژن ایجاد می شود.

اثرات یونجه بر علایم یایسگی به طور گسترده مورد بررسی قرار نگرفته است، اما شواهدی وجود دارد که استفاده از این ماده گیاهی موثر در کاهش گرگرفتگی های بدن در دوران یایسگی است. با این حال، برخی از خطرات بالقوه نیز وجود دارد. اگر قصد استفاده از عرق یونجه برای درمان این علایم دارید، مهم است که پیش از استفاده با یک متخصص مراقبت های بهداشتی یا پزشک متخصص صحبت کنید.  یونجه فواید بالقوه زیادی برای سلامتی دارد، اما تنها تعداد کمی از آن ها به صورت علمی مورد ارزیابی قرار گرفته اند. ممکن است برای سلامت متابولیک، علایم یایسگی و وضعیت آنتی اکسیدانی مفید باشد، اما مطالعات انسانی بیشتری در این مورد نیاز است.

اگر میخواهید از قیمت روغن مورینگا برای مو و خواص معجزه آسای آن  آگاه  شوید میتوانید به سایت بیز استار  مراجعه نمایید.

چگونه یونجه را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم؟

شما می توانید جوانه های یونجه را به طرق مختلف به رژیم غذایی خود اضافه کنید، مانند ساندویچ یا مخلوط کردن در سالاد. همچنین می توانید آن ها را از فروشگاه های مواد غذایی یا پروتیینی ها خریداری کنید. حتی می توانید خودتان در خوانه هم جوانه یونجه درست کنید: 2 قاشق غذاخوری دانه یونجه را به یک کاسه، شیشه یا جوانه بریزید و روی آن ها را با 2 تا 3 برابر مقدار آب خنک بپوشانید. بگذارید یک شب یا به مدت 8 تا 12 ساعت خیس بخورند. جوانه ها را آبکش کرده و با آب خنک خوب بشویید. دوباره آن ها را آبکش کنید و تا حد امکان آب آن ها را بگیرید.

جوانه ها را به مدت 3 روز دور از نور مستقیم خورشید و در دمای اتاق نگهداری کنید. هر 8 تا 12 ساعت آن ها را کاملاً بشویید و آبکش کنید. در روز چهارم، جوانه ها را به منطقه ای با نور غیر مستقیم خورشید منتقل کنید تا امکان فتوسنتز فراهم شود. هر 8 تا 12 ساعت به شستشو و آبکشی آن ها ادامه دهید. در روز 5 یا 6، جوانه های شما آماده خوردن هستند.

با این حال، به خطر بالای آلودگی باکتریایی توجه داشته باشید. ایده خوبی است که اقدامات احتیاطی را برای اطمینان از رشد و نگهداری جوانه ها در شرایط ایمن انجام دهید. حتی اگر برایتان سخت است، می توانید از مکمل های یونجه استفاده کنید یا خودتان به روشی که گفته شد جوانه یونجه تهیه کنید و میل کنید. جوانه ها را می توان به راحتی به ساندویچ ها، سالاد ها و موارد دیگر اضافه کرد.

بیان کردیم که یونجه به کاهش کلسترول کمک می کند و همچنین ممکن است برای مدیریت قند خون و تسکین علایم یایسگی مفید باشد. مردم همچنین از جوانه ها مصرف می کنند زیرا و همچنین مواد مغذی مانند ویتامین K، مس، فولات و منیزیم است. یونجه نیز بسیار کم کالری است. همانطور که گفته شد، برخی از افراد ممکن است نیاز به اجتناب از یونجه داشته باشند، از جمله آن هایی که باردار هستند، کسانی که دارو های رقیق کننده خون مصرف می کنند و کسانی که دارای اختلالات خود ایمنی هستند.

با وجود اینکه تحقیقات بیشتری در مورد کیفیت یونجه نیاز است، اما به عنوانعرق گیاهی یونجه برای چاقی بسیار مفید می باشد، از بهترین خواص های این عرق برای شما عزیزان در این مقاله شرح می دهیم با ما هرماه باشید تا عرق یونجه را بهتر بشناسیم.

خواص عرق یونجه

عصاره ی این گیاه با نام عرق یونجه مورد استفاده قرار می گیرد.امروزه با پیشرفت علم و کشف خواص بیشمار عرق یونجه برای افزایش وزن و دیگر خواص سلامتی ، استفاده از آن چندین برابر شده است. عرق یونجه دارای طیف گسترده ای از مواد معدنی از جمله آهن ، کلسیم ، منیزیم، منگنز، مس ، سدیم، پتاسیم ، گوگرد و همینطور سرشار از ویتامین های ضروری مانند B1،B2،C،E،K و همین طور حاوی آمینواسیدهای ضروری است، که در بدن ساخته نمی شود طبع عرق یونجه گرم و تر و رو به اعتدال است بنابراین افردای که طبع گرمی دارند باید از آن با احتیاط استفاده کنند عرق گیاهی یونجه برای افزایش وزن بسیار مفید می باشد توضیحات بیشتری در ادامه مقاله برای عزیزان داده ایم با نقلستان همراه باشید.

عرق یونجه برای چاقی !!!

این روزها خیلی از افراد به دنبال افزایش وزن داشتن اندامی مناسب هستند. استفاده از عرق یونجه طبق اصول و برنامه، در مدت زمان کوتاهی شما را به وزن ایده آلی که در نظر دارید خواهد رساند. عرق یونجه در بهبود اشتها و افزایش وزن بسیار موثر است.به عبارتی دیگر عرق یونجه یک چاق کننده ی طبیعی وسنتی است، این عرق دارای خواص انرژی زاست پس افراد می توانند از آن به عنوان یک چاق کننده ی طبیعی استفاده کنند. همانطور که در قسمت بالا به حضور شما عزیزان گفته شد، عرق یونجه مواد معدنی و مغذی مورد نیاز بدن را فراهم می کند و باعث تقویت و افزایش تراکم استخوان ها می شود. همچنین ترکیب عرق یونجه با میوه ها و سبزیجات می تواند اثر هم افزایی یا تقویت کننده ای در عملکرد عرق یونجه برای افزایش وزن داشته باشد،زیرا جذب ویتامین های گیاهی را افزایش می دهد و خواص انرژی زایی آن اغلب اشتها را تحریک کرده و به افزایش وزن کمک می کند.

زمان مصرف عرق یونجه برای چاقی

برای افزایش وزن توصیه می شود عرق یونجه را دو تا سه بار در روز بعد از هر بار وعده غذایی یک فنجان میل کنید همچین شما می توانید عرق یونجه را با آب و حتی شیر مخلوط کنید تا مزه بهتری داشته باشد. این روش را در عرض یک ماه امتحان کنید حتما تغیرات را در اندام خود احساس خواهید کرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چاقی بدن با عرق یونجه" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چاقی بدن با عرق یونجه"، کلیک کنید.