امام خمینی(ره) یک گفتمان جدید را در دنیا مطرح کرد

امام خمینی(ره) یک گفتمان جدید را در دنیا مطرح کرد

فیلوپ/کرمانشاه رییس بسیج اساتید دانشگاه های استان کرمانشاه به شکل گیری گفتمانی جدید در دنیا توسط امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: در زمان وقوع انقلاب اسلامی، جهان به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود، اما امام خمینی(ره) یک گفتمان جدید را در دنیا مطرح  کرد.

نامدار یوسف وند در گفت و گو با فیلوپ، امام خمینی(ره) را از شخصیت های تاثیرگذار تاریخ خواند و اظهار کرد: زمانی که مکاتب الحادی و مسلک های بشری همچون لیبرالیسم، سکولاریسم و منش دنیاگرایی در بسیاری از مناطق دنیا حاکم شده بود، امام(ره) بعنوان یک رهبر و راهنمای بزرگ دینی منادی حاکمیت الهی و ارزش های انسانی شد و دوباره دین را به عنوان اصلی ترین راهگشای زندگی اجتماعی بشر معرفی و دستورات دینی را جوابگو برای مسایل روز دنیا و زندگی انسان ها عنوان کرد. 

وی افزود: ایشان نظریه ولایت فقیه را در بُعد حاکمیتی تبیین کرد. نظریه ای پایه ای و مشروع ترین شکل حکومت برای عصر غیبت که می تواند راهگشای بسیاری از مسایل باشد. 

رییس بسیج اساتید کرمانشاه از امام خمینی(ره) به عنوان یک روحانی برجسته، عارف، فیلسوف و فقیه جامع الشرایط نام برد و تصریح کرد: این ویژگی ها سبب شد تا ایشان مسیر یک انقلاب بزرگ و مردمی را در قرن بیستم شکل دهد که در آن برهه پدیده ای بسیار با عظمت و در عین حال شگفت انگیز بود. شگفت انگیز از این نظر که در زمان وقوع انقلاب اسلامی، جهان به دو بلوک شرق و غرب، یعنی شرق سوسیالیسم و غرب کاپیتالیسم تقسیم شده بود، اما در انقلاب بزرگ مردم که امام(ره) آن را رهبری و شکل داد، شعار اصلی مردم شعار نه شرقی و نه غربی بود. این انقلاب مبتنی بر یک گفتمان خاص و متعالی در حاکمیت برای جهان بود که وجوه معنوی، اخلاقی و دستورات تعالی بخش و زندگی ساز الهی در آن نقش پررنگی دارد. 

وی با بیان اینکه امام راحل یک گفتمان جدید را  در دنیا مطرح  کرد، گفت: در آن برهه دو جریان حاکم سوسیالیسم و کاپیتالیسم بشریت را به دو قطب خطرناک تقسیم کرده بودند که نتیجه ای جز چپاول و استعمار کشورها به دنبال نداشت. 

یوسف وند تصریح کرد: امام خمینی(ره) با دارا بودن ویژگی های درخشان اخلاقی و معنوی شخصیتی خاص و ویژه داشتند، بگونه ای که مردم مجذوب او می شدند و به او علاقه بسیار زیادی داشتند و این شخصیت بزرگ در قلوب مردم ایران و مستضعفین جهان جای گرفت، تا جایی که در زمان رحلتشان جمیعتی بالغ بر 14 میلیون نفر در مراسم تشییع ایشان حضور پیدا کردند و اتفاقی تاریخی رقم خورد. 

وی ریشه علاقه مردم به امام راحل را شخصیت معنوی و الهی ایشان عنوان کرد و افزود: امام خمینی(ره) رهبری بود که حرفش حرف ایمه معصومین بود، راهش راه اسلام و کلامش کلام قرآن بود. ایشان تلاش می کرد احکام الهی در جامعه جاری شود، برای خدا کار می کرد و خدا هم در مقابل محبت او را در قلب مردم ایران و حق طلبان جهان قرار داد. 

رییس بسیج اساتید کرمانشاه ادامه داد: امام راحل پایه گذار رابطه قلبی امام و امت در دوران معاصر بود. رابطه ای کارساز و فوق راهبردی که با وجود مبارک جانشین و ادامه دهنده راه ایشان، مقام معظم رهبری مدظله العالی هنوز نیز ادامه دارد. 

وی راه امام خمینی(ره) را راهی روشن و الهی و در مسیر انبیا خواند و گفت: تمام تلاش و کوشش ایشان این بود که این مسیر را ادامه بدهد و دین نورانی اسلام و جنبه های تعالی بخش و سازنده آن را در زندگی مردم گسترش دهد. 

یوسف وند در پایان با بیان اینکه امام راحل از هوش معنوی بالایی برخودار بودند، گفت: یکی از خلاء های زندگی بشریت کم توجهی به هوش معنوی بوده و هست، لذا یکی از کارهای بزرگ امام راحل این بود که عملا هوش معنوی را در بین مردم زنده کرد و اولین تاثیر آن را می توان در وجود رزمندگان اسلام دید که در زمان جنگ تحمیلی با ایمان راسخ جان خود را در راه اسلام و وطن فدا کردند. 

پایان خبر فیلوپ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "امام خمینی(ره) یک گفتمان جدید را در دنیا مطرح کرد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "امام خمینی(ره) یک گفتمان جدید را در دنیا مطرح کرد"، کلیک کنید.