تناقض در آمارهای وزیر و معاون؛ بالاخره چند نقطه حادثه خیز را اصلاح کردید؟
به گزارش فیلوپ، سال ها است که تلفات ناشی از تصادفات جاده ای تبدیل به مسیله غیرقابل حل شده است، طوری که انگار این تعداد تلفات عادی شده و حالا باید بعد از رسیدن هر نوروز یا مثلاً یک تعطیلی چند روزه منتظر مرگ ومیرهای بعد از آن هم باشیم، آمارهایی که باید منتظر بمانیم تا پزشکی قانون تعداد دقیق آن را اعلام کند، آمارهایی که به نظر می رسد نسبت به کشورهای توسعه یافته خیلی بیشتر است؛ به گفته قایم مقام مرکز تحقیقات ایمنی حمل و نقل جاده ای کشور: «مهم ترین شاخص تعداد کشته به ازا هر صد هزار نفر جمعیت است. این شاخص برای کشورهایی که در این زمینه پیشرو بودند، مانند سوید و هلند که جز پیشتازان هستند به 2 نفر در صد هزار نفر رسیده اند. تقریباً میانگین کشورهای توسعه یافته 10 یا 8 نفر است. در کشور ما حال و روز خوبی در جریان نیست و این عدد تا حد 20 نفر است. یعنی ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می دهیم.»
علی توکلی کاشانی گفته که: «ما دو بحث داریم؛ یک علت وقوع تصادف و دیگری مساله شدت تصادف است. در وقوع تصادف تقریباً چه در ایران و خارج از کشور عامل انسانی نقش دارد. کاری هم به ایران و خارج از ایران ندارد. در بحث شدت تصادف، مساله فرق دارد و عوامل دیگری موثر هستند. راه، خودرو، تجهیزات ایمنی و کلاه در موتورسیکلت خیلی نقش دارد…شاید 12 درصد علت تصادفات مشکلات راه باشد.»
تناقض در آمار وزارت راه
همان طور که قایم مقام مرکز تحقیقات ایمنی حمل و نقل جاده ای کشور گفته وضعیت راه های کشور در بروز تصادفات رانندگی سهمی حدود 12 درصدی دارند، سهمی که می تواند در کنار کیفیت خودروها، و البته رعایت نکردن نکات ایمنی همین فاجعه تلفات جاده ای را رقم بزند.
درحالی که نیاز به اصلاح راه ها و محورها برای کاهش تلفات جاده ای احساس می شود اما آمارهای ضد و نقیضی از دولت به گوش می رسد. چند روز قبل سید کمال هادیان فر، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی 8 اردیبهشت امسال با حضور در برنامه تلویزیونی «صف اول» در صدا و سیما گفت: «یک صورتجلسه ای بین پلیس و سازمان راهداری انجام شده که 887 نقطه ما پرتصادف است، از روی کروکی پلیس، رییس پاسگاه های پلیس راه با راهدارها نشستند، صورتجلسه کردند به این 887 نقطه رسیدند که واقعا از منابع داخل وزارتخانه با تاکید آقای وزیر 412 نقطه آن برطرف شده، 475 تای آن مانده که امسال جزو اولویت ها است.»
این درحالی ست که وزیر راه و شهرسازی صحبت از آمارهای دیگر به میان می آورد. مهرداد بذرپاش یک روز بعد از آماری که معاون او اعلام کرد در جلسه هیات دولت گفت: «در سال گذشته 725 نقطه حادثه خیز جاده ای اصلاح و رفع شده و امسال با هدف گذاری صورت گرفته بنا داریم مشکل نقاط حادثه خیز جاده ای را تا حد زیادی حل کنیم که البته این مهم به 20 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.»
بین صحبت های وزیر راه شهرسازی و معاون او اختلاف 313 تایی درباره اصلاح نقاط حادثه خیز وجود دارد، اینکه چرا آمارها این مقدار تفاوت دارند سوالی است همچنان باقی است.
233233
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تناقض در آمارهای وزیر و معاون؛ بالاخره چند نقطه حادثه خیز را اصلاح کردید؟" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تناقض در آمارهای وزیر و معاون؛ بالاخره چند نقطه حادثه خیز را اصلاح کردید؟"، کلیک کنید.