مقایسه مصرف انرژی چراغ‌های ال ای دی با لامپ‌های فلورسنت و کم‌مصرف

یکی از سوالات پرتکرار در میان خریداران محصولات روشنایی از مجموعه مگا لایت لد تفاوت لامپ ال ای دی و کم مصرف است. خیلی از افراد که به اشتباه به این نام معرفی می‌شود را با لامپ‌های ال ای دی محصولاتی مشابه می‌دانند و یا گمان می‌کنند مصرف انرزی در لامپ کم مصرف کمتر از محصولات ال ای دی است. این دو منبع روشنایی بهترین انتخاب برای مصرف بهینه انرژی است اما هر کدام از این لامپ‌ها ساختار، طول عمر و بازدهی متفاوتی دارند که در ادامه به آن می‌پردازیم

لامپ کم مصرف چیست 

لامپ کم مصرف که به دلیل تبلیغات تلوزیونی و تشویق مردم به تعویض لامپ‌های رشته‌ای در ایران به این نام معروف شد در واقع همان مهتابی فلورسنت قدیمی است که به شکل پیچی و فشردهتر عرضه می‌شود. نام اصلی این لامپ‌ها CLF است و از منابع قدیمی روشنایی مانند لامپ رشته‌ای انرژی خیلی کمتری مصرف می‌کنند. لامپ فلورسنت فشرده از یک حباب شیشه‌ای که از بخار شیشه پر شده است از فسفر اندود و یک یا چند کاتد تنگستنی در انتهای لامپ تشکیل شده‌اند. داخل این لامپ‌ها با آرگون و مقدار کمی بخار جیوه پر شده است هنگامی که مقدار زیادی الکتریسیته وارد آن می‌شود، لامپ از طریق یک قوس الکتریکی این انرژی را به بخار جیوه منتقل می‌کند. بخار جیوه از طریق پوشش فسفری درون لامپ به نور تبدیل می‌شود. این لامپ‌ها مانند اکثر ال ای دی ها قابلیت نسب را در مدار خود ندارند.

لیست محصولات مگا لایت لد در وبسایت ترب 

مقایسه لامپ ال ای دی و کم مصرف

در میان منابع روشنایی قدیمی لامپ‌های کم مصرف دومین منابع روشنایی کم مصرف هستند. ال ای دی ها با مقام اول کمترین انرژی را مصرف می‌کنند و بیشترین بازدهی را دارند. ال ای دی ها ۹۰ تا ۸۵٪ از انرژی را به نور و تنها ۱۰ تا ۱۵ ٪ انرزی را به گرما تبدیل می‌کنند. تنها مزیتی که لامپ‌های کم مصرف نسبت به ال ای دی ها دارند قیمت پایین آن‌ها است. 

معایب لامپ کم مصرف

  • انتشار  اشعه ماورا بنفش
  • حاوی جیوه
  • تاخیر در راه اندازی
  • مقاومت پایین فیزیکی

مقایسه مصرف انرژی چراغ‌های ال ای دی با لامپ‌های فلورسنت و کم‌مصرف

ال ای دی چیست

 ال ای دی یا همان دیودهای نور افشان یکی از بهنرین انتخاب ها برای نورپردازی منازل مکان‌های تجاری هستند. این لامپ ها از طریق عبور جریان الکتریسیته از و مواد نیمه رسانایی که را تشکیل می‌دهند نور تولید می‌کنند. نور این لامپ‌ها بسیار با کیفیت و دارای شاخص نمود رنگی بالاست. به دلیل تکنولوژی این محصولات و مدیریت گرمایی قطعه‌ای به نام هیت سینک این لامپ‌ها گرمای کمی تولید می‌کنند و را افزایش می‌دهند. مصرف پایین انرژی و مقاومت فیزیکی بالای این لامپ‌ها این منابع روشنایی به انتخاب اول مصرف کنندگان تبدیل کرده است. 

فرق لامپ ال ای دی با کم مصرف

مصرف انرژی

با اینکه لامپ‌های CLF به نام لامپ‌های کم مصرف در ایران شناخته می‌شوند ولی مصرف کمتری نسبت به این منابع روشنایی دارند. بازدهی و تولید شده توسط ال ای دی بسیار بیشتر از لامپ کم‌مصرف است.

ساختار مقاوم

بیشتر قطعات داخلی لامپ‌های ال ای دی از پلاستیک فشرده ساخته شده‌ است و مقاومت نسبی به ضربه دارند. اما لامپ‌ها کم مصرف از شیشه ساخته شده‌اند ممکن است به راحتی بشکنند. به این نکته توجه داشته باشید در صورت شکستن این لامپ‌ها و سمی بودن بخار جیوه پنجره ها را باز کنید و با دستکش لامپ شکسته را جمع‌آوری کنید.

برای آگاهی از قیمت و خرید انواع محصولات نورپردازی از وارد کننده معتبر، بدون واسطه میتوانید با شماره 09124791776 در ارتباط باشید.

نور با کیفیت و سالم 

نور تولید شده توسط نوری با کیفیت و دارای شاخص نمود رنگی بالا است. این به این معنی است که اشیا و رنگ‎ها در زیر نور ال ای دی به رنگ واقعیشان نزدیک‌تر هستند.

دوستدار محیط زیست

لامپ‌های ال ای دی دارای قطعات و اجزایی هستند که به راحتی بازیافت می‌شوند. امام برای بازیافت لامپ کم مصرف باید ملاحظاتی در نظر گرفته شود.

راه اندازی سریع

لامپ‌های ال ای دی بلافاصله پس از وصل جریان الکتریکی روشن می‌شوند اما لامپ‌های کم مصرف و فلورسنتبا اندکی تاخیر راه اندازی می‌شوند.

تنوع در اندازی و رنگ نور

چیپ‌های ال ای دی به دلیل سایز کوچک خود در انواع اندازه‌ها و اشکال مختلف تولید می‌شوند و انعطاف پذیری زیادی را در طراحی نورپردازی فضاهای مختلف دارند. مثلا تنها در ظاهر ن‌ها است. چیپ لامپ فلامنتی طوری طراحی شده تا شبه به رشته تنگستن در لامپ‌های رشته‌ای باشد. همچنین این لامپ‌ها قادر به تولید نورهای رنگی مختلف و دمای نوری مختلف هستند. اما لامپ‌های کم مصرف این قابلیت را ندارند. 

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مقایسه مصرف انرژی چراغ‌های ال ای دی با لامپ‌های فلورسنت و کم‌مصرف" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, کسب و کار ایرانی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مقایسه مصرف انرژی چراغ‌های ال ای دی با لامپ‌های فلورسنت و کم‌مصرف"، کلیک کنید.