طراحی الگویی برای ارتقاء و فراگیری فعالیتهای پرورشی/ هیچ دانش‌آموزی نباید از فرصت پرورشی محروم باشد

طراحی الگویی برای ارتقاء و فراگیری فعالیتهای پرورشی/ هیچ دانش‌آموزی نباید از فرصت پرورشی محروم باشد

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش از طراحی الگویی برای ارتقاء و فراگیری  فعالیت‌های پرورشی خبر داد.

به گزارش فیلوپ، صادق حسین زاده ملکی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش در چهل و یکمین جلسه شورای معاونین که در سالن جلسات این وزارتخانه با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با بیان این که از خدا توفیق روزافزون در ساحت فردی و اجتماعی برای به سرانجام رساندن ماموریت‌ها می‌خواهم،گفت: برای پذیرش این معاونت از دو باب ابا داشتم نخست در جایگاه قبلی اقداماتی انجام دادم که منتظر ثمره‌اش بودم و باب دیگر، بزرگی این مسئولیت است.

وی با اشاره به این که امروز و آینده ملت ایران به نوع تدابیر مسوولان بستگی دارد، افزود: از خدا در این مسیر توفیق می‌خواهم تا به بهترین شکل ممکن خدمات ارزنده‌ای ارائه دهیم.

وی با تشکر از حسن اعتماد وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: قطعا این دوره نظام تعلیم و تربیت به دلیل حضور فردی دغدغه‌مند و دلسوز و از جنس فرهنگیان با رشد و ارتقا مواجه خواهد شد.

ملکی به رویکردهای جدید معاونت پرورشی اشاره کرد و گفت: در حال طراحی برنامه ریزی الگویی جهت تحول و ارتقای معاونت پرورشی هستیم.

وی ادامه داد: این الگو بر اساس سند تحول و قانون احیای پرورشی و دیگر اسناد بالا دستی در حال تدوین است.

به گفته ملکی، یکی از مهم‌ترین رویکردهای این الگو، گزاره‌ای به نام عدالت آموزشی و پرورشی است که در اهداف و راهبردهای کلان سند تحول و از مهم‌ترین دغدغه‌های رئیس جمهور نیز محسوب می شود.

وی افزود: از این رو این گزاره حکم می‌کند که هیچ دانش‌آموزی محروم از فرصت پرورشی نباشد. دانش‌آموزان به کمک معلمان کلیدهای خوشبختی را می‌خوانند و می‌نویسند. بنابراین باید در ساحات و ساعات پرورشی این امر را تمرین کرد تا در آینده رقم بخورد.

ملکی تصریح کرد: یکی از کلیدی‌ترین گزاره‌ها حرکت به سمت فراگیری فعالیت‌های پرورشی در تمام مدارس کشوراست.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی به فناورهای نوظهور و نوین اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد به موقع نسبت به این موضوعات و فرصت‌ها ورود کنیم تا مانع از بروز تهدیدات این حوزه شویم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش بر مواجهه با فناورهای نوین بر اساس مبانی علمی و دینی تاکید کرد و گفت: دنیا هم با این مسائل به الگوی خوبی رسیده است.

پایان خبر فیلوپ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طراحی الگویی برای ارتقاء و فراگیری فعالیتهای پرورشی/ هیچ دانش‌آموزی نباید از فرصت پرورشی محروم باشد" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طراحی الگویی برای ارتقاء و فراگیری فعالیتهای پرورشی/ هیچ دانش‌آموزی نباید از فرصت پرورشی محروم باشد"، کلیک کنید.