شعر تشیع و انتظار برگی زرین از تاریخ ادب دیرپای پارسی

شعر تشیع و انتظار برگی زرین از تاریخ ادب دیرپای پارسی

نماینده رییس عالی دانشگاه در هییت نظارت بر تشکل های سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، شعر تشیع و انتظار را برگی زرین از تاریخ ادب دیرپای پارسی دانست که مایه مباهات و فخر فرهنگ ایرانی و اسلامی شده است.

مظاهر زمانی نماینده رییس عالی دانشگاه در هییت نظارت بر تشکل های سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در حاشیه برگزاری جشنواره بین المللی «امامت و مهدویت» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری فیلوپ اظهار کرد: حضرت مهدی موعود(عج) آخرین ذخیره الهی و بقیهالله برای هدایت و رستگاری بشر است و مفهوم انتظار امید را در جان تاریخ تا رسیدن انسان به سرمنزل مقصود زنده می دارد.

وی اضافه کرد: ایمه اطهار علیهم السلام بعد از انبیای الهی و پیامبر خاتم صلوات الله علیهم اجمعین سررشته هدایت انسان را در دست گرفتند تا جهان را از گمراهی نجات دهند و مسیر سعادت را روشن سازند.

نماینده رییس عالی دانشگاه در هییت نظارت بر تشکل های سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان افزود: در میان ایمه اطهار علیهم السلام، حضرت مهدی موعود(عج) آخرین منجی بشر از سیطره ستم و شرارت است، جایی که انسان از همه سو عرصه را تنگ می بیند و در های امید را بسته می یابد.

زمانی تشریح کرد: خداوند سبحان ظهور حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را مقدر می سازد تا فریادرس راستین انسان باشد، فریادرسی که اعتقاد به ظهور و انتظار فرجش حبل الله زندگی مومنان آزاده است.

عضو هییت علمی گروه ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت بیان کرد: شعر و ادب فاخر فارسی با توجه به محتوا، در گونه های متعددی شکل گرفته، یکی از انواع ارزشمند آن شعر مهدوی ذیل شعر آیینی است، یعنی باور به مهدویت و انتظار برای فرج، این گونه ادبی را به جریان پویا و زنده در تاریخ ادب فارسی تبدیل کرده است.

نماینده رییس عالی در هییت نظارت بر تشکل های سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان افزود: شاعران بزرگ ما به مفهوم انتظار و امید و اینکه سرانجام وعده الهی تحقق می یابد و مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهور می کند نوید داده اند و بر این اساس دیگران را به مبارزه با ظلم، گسترش دادگری، پیروی از ولی امر در زمان غیبت و مضامین مقدسی از این دست تاکید داشتنه اند.

زمانی گفت: بدون تردید در کنار سای گونه های فاخر شعر، می توان شعر تشیع و انتظار را برگی زرین از تاریخ ادب دیرپای پارسی دانست که مایه مباهات و فخر فرهنگ ایرانی و اسلامی شده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شعر تشیع و انتظار برگی زرین از تاریخ ادب دیرپای پارسی" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شعر تشیع و انتظار برگی زرین از تاریخ ادب دیرپای پارسی"، کلیک کنید.