دومین کنفرانس ملی فناوری‌های نوین دامپزشکی در آمل برگزار شد

فیلوپ/مازندران  دومین کنفرانس ملی فناوری‌های نوین دامپزشکی به همت دانشکده دامپزشکی دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل و با ارائه دستاوردهای جدید علمی وتحقیقاتی از سوی پژوهشگران برگزار شد.

این کنفرانس ملی با حضور صاحب نظران و اساتید برجسته دامپزشکی کشور در قالب دامپزشکی نوین، دانش بهره ور و سلامت جامعه در قالب سخنرانی، نشست‌های کارگاهی وعلمی و وبیناری برگزار شد.

رییس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین شهرستان آمل گفت: یکی از رویکردهای اصلی دربرگزاری این همایش ملی، ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه‌ها با حوزه صنعت و تعامل دوسویه در راستای همکاری‌های بیشتر است.

دکتر اکبر حاجی‌زاده افزود: فناوری‌ها و نوآوری‌ها در علوم پایه، پاتوبیولوژی، علوم بالینی دامپزشکی و چالش‌ها و نوآوری‌ها در کنترل کیفیت و سلامت مواد غذایی از مهمترین محورهای دومین کنفرانس ملی فناوری‌های نوین دامپزشکی است.

به گفته حاجی زاده، رویکردهای نوین در حوزه شیلات و آبزیان، کاربرد گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی در دامپزشکی روش‌های نوین در تشخیص و پیشگیری بیماری‌ها، هوش مصنوعی متاورس و کاربردهای آن در دامپزشکی، اشتغال و اقتصاد، بیماری‌های مشترک انسان و حیوان، نوآوری‌های زیست فناوری و نانو زیست فناوری در دامپزشکی، جایگاه حقوق حیوانات در ایران و نوآوری‌ها در تولید ترکیبات بیولوژیک و واکسن به عنوان دیگر محورهای پیش‌بینی شده در این کنفرانس یک روزه است.

رییس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل ادامه داد: برگزاری این کنفرانس می‌تواند بستری مناسب برای تبادل یافته‌های نوین در زمینه دامپزشکی و توانمند سازی مهارتهای تخصصی باشد.

 دومین کنفرانس ملی فناوری‌های نوین دامپزشکی در آمل برگزار شد

دکتر حاجی زاده اضافه کرد: دراین همایش، نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی تخصصی از توانمندی‌ها، نیازها و چالش‌های صنایع و سازمان‌های مرتبط به موازات نشست‌های پژوهشی برگزار شد.

وی به جایگاه دانشکده دامپزشکی دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل به عنوان تنها دانشکده دولتی درسطح استان‌های شمالی کشور اشاره کرد و گفت: شهرستان آمل به عنوان یکی از صنعتی‌ترین شهرهای مازندران به دلیل برخورداری از شرایط طبیعی و جغرافیایی ویژه و هم‌چنین وجود شهرک‌های صنعتی و کارخانه‌های مطرح متعدد در عرصه دام و طیور به عنوان یکی از مهم‌ترین قطب تولیدات فرآورده‌های دامی کشور به شمار می‌رود.

رییس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل یادآور شد: برای دومین دوره این همایش، از اساتید نخبگان و صاحب نظران علمی چندین سخنرانی کلیدی علمی و صنعتی در زمینه‌های مرتبط با دامپزشکی دعوت شده تا آخرین تجارب و دستاوردهای خود را در اختیار علاقمندان و شرکت کنندگان همایش قرار دهند.

پایان خبر فیلوپ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد " دومین کنفرانس ملی فناوری‌های نوین دامپزشکی در آمل برگزار شد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با " دومین کنفرانس ملی فناوری‌های نوین دامپزشکی در آمل برگزار شد"، کلیک کنید.