تخصیص 275 میلیارد تومان اعتبار در جهت رفع مشکلات مراکز قضایی – خبرگزاری فیلوپ | اخبار ایران و جهان

تخصیص 275 میلیارد تومان اعتبار در جهت رفع مشکلات مراکز قضایی - خبرگزاری فیلوپ | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری فیلوپ، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای رییس قوه قضاییه در جلسه شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در جریان این سفر ضمن نشست با قضات، شرکت در جلسه شورای اداری و همچنین حضور در اجلاسیه شهدای طلاب و روحانی استان کهگیلویه و بویراحمد، با جمع قابل توجهی از دانشجویان و اساتید نیز نشست خوبی را برگزار کردیم.

دانشجویانِ جوانِ حاضر در این نشست با روحیه مطالبه گری و ادبیات مناسب، انتقادات خود را مطرح می کردند و مطالبشان را با صراحت لهجه می گفتند و من از برگزاری این نشست بسیار راضی هستم؛ گرچه برخی مباحث و خواسته هایی که در این نشست مطرح شدند خارج از حیطه وظایف قوه قضاییه بودند.

رییس قوه قضاییه افزود: در جریان این سفر، چند تن از مقامات عالی قوه قضاییه از جمله معاون اول، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، دادستان تهران و رییس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه، به مدت 8 ساعت با 321 نفر از مردم و مراجعان به صورت چهره به چهره ملاقات کردند و ضمن استماع مطالب آنها دستورات مقتضی را صادر کردند؛ همچنین قریب به دو هزار نامه و درخواست مردمی نیز در این سفر واصل شد.

رییس عدلیه گفت: بالغ بر 275 میلیارد تومان اعتبار برای رفع مسایل و مشکلات مراکز و واحدهای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد تخصیص اعتبار صورت گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با اشاره به تخصیص و اجرای بخش کمی از مصوبات سفر سال 99 هیات عالی قضایی به استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه مسوولان مربوطه باید تلاش کنند مصوبات این سفر در موعد مقرر اجرایی شود و شرایط به گونه ای پیش نرود که مردم بگویند این سفر هیچ نتیجه ای نداشته است.

رییس قوه قضاییه گفت: همچنین طی روزهای اخیر 143 زندانی استان کهگیلویه و بویراحمد از طریق کمک های خیرین و ارفاقات قانونی، از زندان آزاد شدند.

همچنین در این نشست، «کاظمی فرد» رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: طی سال گذشته حدود 30 هزار نامه در جریان سفرهای استانی هیات عالی قضایی دریافت و در همان روز سفر ثبت شدند و امکان پیگیری برخط این درخواست ها برای مردم فراهم گردید؛ این در حالی است که انجام روند ثبت این نامه ها و درخواست های مردمی در گذشته، بعضاً تا چندین ماه به طول می انجامید و مردم ناگزیر بودند برای پیگیری درخواست هایشان به تهران مراجعه کنند.

وی افزود: همچنین در سال 1402، حدود 37 هزار درخواست مردمی در سامانه «سامع» ثبت شد که نتایج پیگیری این درخواست ها در همان سامانه به اطلاع مردم رسید.

«رفاهی» رییس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه نیز در این جلسه گفت: در جریان سفر قبلی هیات عالی قضایی به استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 1399، با قریب به 900 نفر ملاقات مردمی صورت گرفته بود که این رقم در جریان سفر امروز به 321 نفر رسید. همچنین در جریان سفر قبلی هیات عالی قضایی، قریب به 15 هزار درخواست مردمی در استان کهگیلویه و بویراحمد واصل شده بود که این رقم در جریان سفر امروز، به هزار و 926 فقره درخواست رسید.

وی افزود: در جریان سفر هیات عالی قضایی به استان کهگیلویه و بویراحمد و با هماهنگی مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، همه درخواست های مرتبط با دولت بلافاصله به مسوولان معرفی شده از سوی دولت تحویل داده شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تخصیص 275 میلیارد تومان اعتبار در جهت رفع مشکلات مراکز قضایی – خبرگزاری فیلوپ | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تخصیص 275 میلیارد تومان اعتبار در جهت رفع مشکلات مراکز قضایی – خبرگزاری فیلوپ | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.