افزایش بهره وری در تولید ضروری است

افزایش بهره وری در تولید ضروری است

به گزارش خبرگزاری فیلوپ از قزوین؛ «محمدمهدی برومندی» معاون وزیر جهادکشاورزی در امور باغبانی در مراسم گرامیداشت هفته دولت در سالن جلسات جهادکشاورزی استان قزوین ضمن گرامیداشت یاد رئیس جمهور شهید رئیسی و شهدای جهاد و شهیدان رجایی و باهنر گفت: قزوین بخشی از تمدن ارزشمند کشور است و شخصیتهای برجسته ای از این خطه برخواستند  و منشا خیر و برکت و دفاع از آرمانهای نظام هستند. 

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، کمک به تامین امنیت غذایی کشور است افزود: امروز که در یک جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم و هدف دشمن سفره های مردم و بخش کشاورزی است بدون تردید کشاورزان ما در خط مقدم این جبهه هستند که باید حمایت شوند. 

برومندی خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر اقلیم و کمبود آب در شرایط کنونی با چالش جدی مواجهیم اما توانستیم هم نیاز داخل کشور را تامین کرده و سالانه ۶ میلیارد دلار صادرات هم داشته باشیم و به اقتصاد کشور کمک کنیم. 

تولید بیش از ۲۶ میلیون تن محصول باغبانی تولید

این مدیر عنوان کرد: در عرصه باغبانی امروز بیش از ۲۶ میلیون تن محصول تولید می شود و تنها چهار محصول موز، اناناس، انبه و نارگیل وارد می شود. 

برومندی گفت: وزیر جهادکشاورزی به معیشت و امور رفاهی کارکنان جهاد توجه جدی دارند و امیدواریم در این عرصه گام های خوبی برداشته شود. 

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی یادآورشد: افزایش حجم چاه های کشاورزی به سفره های آب زیرزمینی آسیب جدی زده و کاهش ذخیره آب های زیرزمینی و فرونشست زمین از چالشهاست و باید طرحی نو در اندازیم و بهره وری در تولید را بالا ببریم.

برومندی اظهار کرد: ضروری است با تغییر اقلیم و بکارگیری علم و دانش، موضوع  تولید پایدار با حفظ منابع پایه را پیگیری کنیم.

وی یادآورشد: برداشت انگور به طور متوسط ۱۰ تا ۱۲ تن در فضای باز است اما در فضای بسته و داربستی تا ۶۰ تن هم برداشت داشتیم و با طرح تراز و داربستی کردن انگور باید از باغداری معیشتی به سمت باغداری مدرن برویم و با یک تدبیر جدید برای امنیت غذایی کشور اقدام کنیم.

این مدیر تاکیدکرد: در بخش کشاورزی باید سرمایه گذاری جدی تری شود تا به نیازهای توسعه پاسخ دهیم. 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش بهره وری در تولید ضروری است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش بهره وری در تولید ضروری است"، کلیک کنید.