اسلامی: 250 نقطه در دنیا برای اخذ رای از ایرانیان در نظر گرفته شده است

اسلامی: 250 نقطه در دنیا برای اخذ رای از ایرانیان در نظر گرفته شده است

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: 250 نقطه در سراسر دنیا برای اخذ رای از ایرانیان خارج کشور در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری فیلوپ، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در 8 تیر 1403 و برنامه ریزی وزارت کشور برای برگزاری این انتخابات در سراسر کشور و کشور های مختلف جهان اظهار کرد: 250 نقطه در سراسر دنیا برای اخذ رای از ایرانیان خارج کشور در نظر گرفته شده است.

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، تنها انتخاباتی است که همزمان با داخل کشور در خارج از کشور نیز برگزار می شود که نحوه و مکان و ساعت برگزاری آن از طریق نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به آگاهی هموطنان مقیم رسانده می شود.

هموطنان مقیم خارج کشور جهت اخذ رای می توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی مجاز در روز انتخابات و در ساعات اعلامی از سوی نمایندگی های کشورمان به شعب اعلامی که (سفارتخانه ها یا سر کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران) مراجعه کنند.

بر اساس تبصره (اصلاحی1391/10/26) ماده 19 قانون انتخابات ریاست جمهوری: رای دهندگان در خارج از کشور در صورت همراه نداشتن شناسنامه و کارت ملی می توانند با ارایه گذرنامه معتبر ایرانی، رای دهند؛ بنابراین به موجب این ماده ایرانیان خارج از کشور می توانند در صورت عدم دسترسی به شناسنامه یا کارت ملی از گذرنامه معتبر ایرانی خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری استفاده کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اسلامی: 250 نقطه در دنیا برای اخذ رای از ایرانیان در نظر گرفته شده است" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اسلامی: 250 نقطه در دنیا برای اخذ رای از ایرانیان در نظر گرفته شده است"، کلیک کنید.